olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Weekend i NYC med the choirs!

Hejhej!
Här packas det för fullt, imorgon åker nämligen jag och Will till New York City med Will's körer! Varje år har de en resa och iår är det NYC som gäller så jag fick möjligheten att haka på :D klockan 07.00 åker bussarna, när vi kommer fram blir det att kolla runt på Time's Square ett tag och kl 8 ska vi kolla på el musikal. Wicked heter den som är storyn om vad som händer innan "The wizard of Oz"! På lördag är det lite sightsing och shopping på förmiddagen som gäller och sedan ska vi ett ställe som heter "Cotton club". Det är en Jazz klubb i Harlem där vi ska äta middag och ett jazz band kommer spela för oss. Låter riktigt coolt! På söndagen ska vi gå i en riktigt fin kyrka och höra på musiken där och så. Ska bli spännande att dressa up för en riktig formal New York kyrka och se en riktig gudstjänst.
Tror vi är ca 100 elever som åker! Ska bli grymt kul :D missar ju även skolan imorgon så det är ju rätt nice det med hehe. 
På måndag och tisdag är vi lediga så blir en härlig lång weekend. NYC fredag-söndag och sedan 2 dagars extra ledigt!! Samtidigt som Hawaii närmar sig allt mer. Livet leker ;-D
Hoppas ni alla har det riktigt bra hemma :-) lovar att försöka posta om NYC så fort som möjligt. 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Dad
skriven :

Naaaajjjssss!!!
En helg i NY....avis blir man. Ser att det är repris på MSG från när vi var där 2011: Capitals gästar! Hinner ni kolla? :)
Upplev och njut!
Kram

2 farmor
skriven :

Jag blir stum när jag hör om alla kul saker. Är det W, du och 98 tjejer ,eller har han blandkörer också? Hoppas ni får en fin helg! Här snöar det ymnigt och är -6°, så det är sopa snö som gäller. KRAM

Svar: Haha det är killar också! Ca 25% killar och 75% tjejer. Låter som ett riktigt vinter väder :-D
Kram
olleusa.blogg.se

3 Mamma
skriven :

Låter som allt är på topp! Tänk vilken tur du har dom kan/får hänga med på så mycket skoj. Jag och Ida sitter nu på tåget på väg hem från Åre där vi haft två härliga skiddagar.
Ska kören även uppträda i NY? Ha det bäst och njuuuut!