olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Lacrosse premiär, prom, UVA hoops, etc

Hej!
Alldelles för länge sen ni hörde från mig nu, ber om ursäkt för det.
Förra veckan hände inte så mycket. Lacross träningarna rullade på som vanligt, likaså skolan, sedan på helgen hade jag träning på lördag morgon och träffa några kompisar under lördagen och kvällen. 
På söndag kväll/natt började det snöa, a lot! Kom ca 15 cm och naturligtvis blev det snowday på måndagen! Riktigt skönt att återigen få vakna upp till beskedet och somna om. Under dagen tog vi det bara lugnt hemma i huset först för att sedan åka och kolla på en film på bio, 300; raise of an empire, som var riktigt bra :-D
Tisdag fick vi 2h delay, = sovmorgon plus kortare lektioner (endast 28 min) så det vart en riktig skön start på veckan!
Onsdag skulle vi ha säsongens första lax match men pga av att snön inte var borta än så blev den inställd då motståndar laget inte kunde åka hit med deras skolbussar. Dock hade vi säsongens 2a ( som blev till 1a) match dagen efter på torsdagen. 
Bortamatch var det, mot Liberty HS Eagles. Vi var lite rostiga och spelade inte jätte bra. Luckily så var dem väldigt dåliga och vi vann ändå med "bara" 9-4. Våra rutinerade spelare som ska leda laget gjorde massvis med misstag och slarv. Jag fick iallafall väldigt mycket speltid! Var hur kul som helst :-D hade ett skott precis utanför stolpen och ett par tacklingar och ground-balls. Kul att säsongen är igång! Nästa match är på måndag. Då är det hemma i C-ville!
Coach snackar efter matchen. Jag i mitten där stolt bärande nr 22! ;-)

Igår under dagen var det även dags för mig att försöka fixa en date till prom. Killarna här började fråga lite smått i början på veckan så det var dags att agera innan man blev utan haha. Så jag bestämde mig för att fråga en tjej som heter Pearl som jag har en klass tillsammans med. Så jag köpte Pärl-vita tulpaner (för hon heter Pearl) och gjorde ett kort där jag skrev "Vill du gå på balen med mig?" På svenska. Så gick jag in till lektionen och helt enkelt frågade henne om hon ville gå på prom med mig. Var lite nervöst, man vill ju inte bli nekad, blir lite awkward haha. Men som tur var sa hon ja! Hon verkade jätte glad så och gillade blommorna och kortet :-) så känns skönt att man inte behöver oroa sig över det där längre utan nu är det bara att njuta av prom, som är 12e April. Ni kommer få se bilder på de då, så ni får vänta! ;-)

Och en sista grej, nu har college basket slutspelet äntligen börjar! Det så kallade "March Madness" där de 64 bästa lagen i landet gör upp om guldet i en bracket serie, dvs börjar med 32a dels finaler, sedan 1/16, 1/8, kvart, semi, och till sist final. Är en väldigt big deal här, speciellt eftersom att UVA är så sjukt grymma nu. Deras slutgiltiga rank innan slutspelet började var nr 3! Alltså tredje bästa laget i hela landet. Dom fick då en nr 1 seed till lottningen för slutspels schemat och har på pappret då en lättare väg mot "final four" och till sist final match kanske! De har första matchen ikväll.
I och med slutspelet så har vi, 14 killar, startat en bracket tippning. Som innebär att man gissar vilka lag som vinner matcherna och så fyller man liksom i alla omgångar och väljer semi finalister, finalister, och vinnare till slut. Vi alla har satt in $10 och vinnaren får hela potten på $140! Ligger just nu 4a efter första dagen med 12/16 rätt gissade matcher :-)
Matcherna spelas hela dagarna och börjar med första matchen runt noon. Vilket innebär att det blir en hel del basket tittandes på lektionerna:
Så här till exemple

Imorgon ska vi även kolla på skolans musikal, Sweeney Todd, som jag hjälpt bygga saker till så ska bli kul att se hur den blir!

Det var allt för nu, take care!
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Hello
Här är det lördag morgon, 10 C , blåsigt men solsken = våren är åter på väg!! Du behöver inte be om ursäkt för långt uppehåll men visst har jag öppnat sidan många gånger för att få ta del av dina senaste upplevelser. Har hört av Ronnie om dina bravader i Lacrossen , kul ! Ha det nu så roligt på balen och med allt annat - tiden går fort nu mot slutet. Kramar

2 CtW
skriven :

Haha, pärlvita tulips - riktigt fyndigt o va skönt att hon nappa😉
Nästa match nätar du säkert! Vi får verkligen hoppas att UVA tar sog till final-är det redan klart var den spelas? Tänk att få se den👍😊

Svar: Haha verkligen skönt!😅
"Final four", semifinaler och sedan final game, spelas på Dallas Cowboys hemma arena (NFL laget). Så blir att kolla på tv 😊
Hälsa familjen!
olleusa.blogg.se