olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Hawaii day 5

Day 5:
Så blev det onsdag, och det var dags för snorkling!! Som jag hade längtat!! Sedan jag glömde att ta med undervattenskameran på katamaran turen när vi såg sköldpaddor, hade jag ETT mål; få en bild på en sköldpadda! 
Vi åkte ena halvan av alla studenter till ett jätte fint ställe, Hanauma bay. 

Från vänster: jag, Danska Sebastian, Schweiziska Chris, och Norska Erik. Sköna grabbar!
Så började vi göra oss redo för första jakten på havssköldpaddor!


Stadiga steg ut i böljan den blå!

Redo!!
Första vändan var vi ute i ca 2 timmar, letade ööööverallt men inga sköldpaddor. Massvis med fina fiskar såg vi denna vända dock! 




Erik!










Muräna 

Strandad val...

Efter dessa magiska 2 timmar ute bland fiskar och andra organismer tog vi en kort paus och pustade ut på stranden!
Härligt gäng! 

Och så var vi redo för rond 2!! 
Denna gång med mer tur! Det circa 2 minuter och vi snorklade rakt ut ca 40 m från stranden bara så helt plötsligt var den där:
Sköldpaddan!!!! Blev helt till mig av extas när jag såg den, så otroligt fina varelser. Rör sig i slowmotion och bara glider genom vattnet :-D





Och så har vi mig och sköldis som posar tillsammans ;-)

Är verkligen överlycklig att vi hittade dem, och att vi fick möjligheten att simma tillsammans med en vild havssköldpadda! Verkligen en dream come true upplevelse! 

Till middag denna dag blev det Bubba Gump Shrimp. För er som inte vet så är det restaurangen som Bubba och Forrest Gump startar i filmen Forrest Gump! 


Jag åt friterade räkor (det de är kända för så) var jätte gott! Restaurangen är dekorerad med massa saker från filmen så der var ett coolt ställe! 

Det var allt från dag 5, nästa inlägg och dag 6 är om Pearl Harbour. 
På återseende, Aloha!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Va häftigt allt ser ut! Och sköldpaddan...wao säger jag bara. Måste varit magiskt. Jag undrar hur det är med hajar. Var det något prat om det eller restriktioner? Det finns väl mycket hajar där?😬. Puss o kram

Svar: På hawaii finns det Tigerhaj, hammerhead, lemon shark, små rev hajar, och vääldigt sällsynt men det finns vithajar! :-D jätte stor säkerhet med vakter som sitter i torn och spanar dock så om en stor haj skulle närma sig ser de det i god tid :-) så tyvärr såg vi ingen haj.. ;-)
olleusa.blogg.se

2 Dad
skriven :

Underbart! Vilka bra bilder det blev med undervattenskameran! Otroligt bra att hitta sköldis :) Å en muräna, coolt!
Verkar som du träffat sköna människor också.
Ha en riktigt bra söndag i snön!
Kram

3 lotta
skriven :

härliga bilder Olle! Den där muränan vill man nog inte hela med.... Så bra bilder det blir med kameran, häftigt. Coolt att få testa vågsurfning. Jag är avis,! Kram