olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Sommarlov!!

Heeej!
Riktigt länge sen jag hörde av mig nu, ber om ursäkt för det! Men nu har jag en massa saker att berätta om iallafall så här kommer ett låångt inlägg ;-)
Börjar från fredagen en och en halv vecka sedan:
Det var dags för första omgången av slutspelet, vi mötte Fluvanna County HS på bortaplan. Ett lag som vi slog bara en vecka tidigare! Dock var vi inte riktigt på tårna och spelade en rätt så dålig match.. Blev förlust och säsongen var över. Är oerhört glad att jag valde att prova på lacross! Hade en grymt rolig säsong med riktigt sköna team mates :-D
Laddad nr 22 inför matchen!
Dagen efter, på lördagen, så åkte jag och Will ut i närliggande county för att ta oss till en farm där vi skulle ut på ett trail och rida! Om ni kommer ihåg så var det en av presenterna jag fick under min birthday week i början av året. Så nu var det dags! 







Var första gången jag red i hela mitt liv (på en häst iaf) and I loved it! Haha var hur härligt som helst att vara ute i naturen och rida. Var också ballt att det var så lätt att "styra" hästen! Kändes nästan som att man kontrollerade hästens hjärna och den bara gick åt det håll man tänkte haha. Grymt var det, riktigt bra present :-)


Veckan efter hade vi seniors bara skola måndag och tisdag, sedan började senior exams på onsdagen. Men om man är senior och har A eller B i betyg så behöver man inte ta sin exam i den klassen. Och jag lyckades faktiskt med att få enbart A's and B's, även i mina två college-nivå klasser. Så jag behövde inte ta någon exam och fick med andra ord sommarlov på tisdagen!! That's right, har nu redan haft sommarlov i en vecka. Livet leker! 
På torsdagen tog jag och 4 grabbar vara på det fina vädret vi haft senaste veckorna och tog oss till rivern som går här för att paddla kayak. Vi hade musik och frysboxar med drinks med oss. Var huuur nice som helst!!
Enda bilden jag lyckades ta.. Dålig kvalité pga att jag hade mobilen i en plastpåse för att inte få den blöt ;-)
Vi var ute på rivern mellan ca kl 3 till 6. Sedan åkte vi och käka middag, sen mötte upp med massa andra folk under kvällen och natten. Jag spenderade sedan natten hos en kompis. Och på fredagen mötte vi upp med ett par killar igen för att spela basket under dagen innan jag åkte hem. 

Var nämligen tvungen att gå upp tidigt på lördagen då det var memorial day weekend och vi åkte ner till North Carolina för att hälsa på David's bröder med familjer i deras föräldrars lake house. Vi hade en riktigt härlig weekend, vädret var magiskt!!

Lördagen bestod i princip av detta^ 
sola och bada hela dagen! Andra bilden är det David's storebror Craig's fru Cindy ni ser till vänster :-)





Vi fiskade även en hel del, och det gick riktigt bra! Vi drog upp ett par riktigt schyssta firrar. På första bilderna har jag precis fångat en Perch, den andra fisken är en Catfish, och vi fick även Bass.
Fanns en kayak också så drog ut på en liten paddel tur!

Sedan var det söndag, och vi fick reda på att David's två bröder tänkte åka och kolla på ett av de största Nascar racet som finns! Det går nämligen i Charlotte, NC där vi var. Jag tänkte, well mer 'Murica än Nascar blir det ju inte, kanske vore coolt att få den upplevelsen! Så vi bestämde oss för att följa med :-D

Coca cola 600 heter racet! Det är speciellt för de kör 600 miles istället för 500 som är det vanliga.
Utanför arenan!
Och här är banan! Sjuuuukt stort var det, när det är fullsatt tar den runt 150 000 personer! Det var ungefär 120 000 där.. GALET! 


Gick INTE att kolla utan öronproppar kan jag säga! Herregud vad högljudda bilarna är, var riktigt ballt.
Här går starten!

Så, Nascar var verkligen en ball upplevelse. Trodde inte det skulle vara så kul och spännande som det faktiskt var. Halva grejen är såklart tailgating innan med massa mat och öl och sådant. Men även själva racet var grymt, 120 000 vilda rednecks och riktiga vrålåk till bilar. En av bilarna hade nr 22 över hela sidorna så självfallet hejade jag på honom (bilen var även gul och blå). Så när man väl väljer en bil man hejar på och följer den så är det faktiskt spännande. Inte alls långtråkigt och bara runt runt runt. Men my guy, nr 22, slutade på en 7e plats av 40 bilar så var inte pjåkigt alls :-)

Nu är vi hemma igen, men inte länge för mig då jag först ska till Busch gardens imorgon med ett par polare (nöjespark med massa bergådalbanor). Ska bli kul!
Sedan blir det att bara njuta av ledighet i några dagar innan det är dags för CHS's graduation på lördag. Och sedan är det dags, på söndag sticker jag tillsammans med ca 10 av mina senior vänner till beach week! Beach week är lite tradition att seniors hyr ett hus på stranden i North Carolina outer Banks i en vecka. Är ruskigt taggad! Blir en vecka av att bara chilla, partaja, sola, och bada med dels härligt folk i vårt hus och också en massa andra HS graduates från andra skolor som är där samtidigt. Kommer bli galet grymt :-D
Uppdateringar om allt detta kommer givetvis så småningom.

Tills dess, take care, så hörs vi snart!
Ciao
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Vilka upplevelser!!
Jag är förstummad över hur mycket kul grejer ni hinner med. ridningen ser bara UNDERBART ut.
Take care on beach week and Have fun.
Kramen

2 farmor
skriven :

Vad kul att höra från dig och jag förstår att du inte hinner skriva så ofta eftersom dina häftiga aktiviteter aldrig verkar ta slut!!
Hoppas att de sista veckorna på det här fantastiska året blir riktigt roliga! Längtar efter att få krama om dig på riktigt !!