olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Spring break!! m.m.

Hej! 
Idag gicks sista dagen i skolan innan springbreak. Riktigt skönt är det med lov nu. Mera om lovet snart, först lite från veckan som gått:
I lördags, en vecka sedan, åkte jag och Will till ett ställe i närheten här för att äta lunch på ett bbq ställe som Will hade hört massa bra om.
The barbeque exchange hette stället
Var en riktigt varm och härlig dag! Vi åt, chicken bbq, Cole slaw, corn bread, hash-puppies. Riktig redneck mat, och hur gott som helst ;-)

På lördag kvällen var det dags att ta sig till skolan för att kolla på skolans musikal! Sweeney Todd var musikalen som framfördes, var riktigt kul att se speciellt med tanke på att jag igen har vart med och byggt upp scenen i min tech theatre class. 
Showen var väldigt lyckad och riktigt rolig att kolla på!
"Sweeney Todd"
Nästan hela ensemble ute på scen

Tänkte också bara passa på att berätta för Chrille (CtW) om vad vi kollade på i min biologi klass här i veckan när vi började att lära oss om the cardiovascular system:
Vi kollade en dokumentär om detta! Hoppas att jag inte är helt ute och cyklar nu men det är väl vad du gör Chrille? ;-D riktigt coolt verkade det iallafall, var kul att se hur det fungerar.

I måndags var det dags för andra Lacross matchen för säsongen, blev tyvärr total fiasko när vi förlora med 10-9 mot ett lag som vi vann med 19-1 över förra året.. Vi Spelade uruselt så den matchen är det bara att glömma..
Bättre gick det idag dock! Spring break inleddes med att vi helt enkelt spöade skiten ur The Miller school, en privat skola. Slutresultatet blev hela 14-0! Var extra kul då jag lyckades trassla in första lacross målet någonsin!! :-D var framför målet när bollen hamna på marken så snodde åt mig den och med en klassisk hockey backhand lyckades jag flippa bollen från marken över målvakten och in i mål. Riktigt härlig känsla att få sätta första. Så pass härlig känsla att jag firade med en liten celebration dance och fick en 1 minuters utvisning för "osportsligt uppförande". Så blev även första lacross utvisningen någonsin haha! Tränarna och de andra spelarna skratta bara så man slapp utskällning för utvisningen iallafall ;-) helt klart värt det!
Råkade även dra på mig en andra utvisning då en spelare försökte screena mig (blockera min väg så jag inte kan försvara spelaren jag försöker försvara)en istället för att stanna eller springa runt så sprang jag istälelt över honom. Trots att det är tillåtet fick jag utvisning för "roughing".. Aja fick en schysst tackling och coacherna var återigen på min sida och tyckte inte det skulle vara utvisning så inga hard feelings för den heller. Så var en riktigt lyckad start på lovet måste jag säga, seger och första målet :-)

Nu sitter vi här hemma i soffan och kollar på UVA basketball! Åttondelsfinal i slutspelet och UVA möter Michigan State. Matchen spelas i Madison Square Garden i NY. 31-27 till Michigan St står det i halvtid just nu.. Men väldigt jämn och spännande match i första halvan. Bara att köra i andra nu, GO HOOS!!

Så, det var ett snabbt high light repotage från veckan som gått. Nu till lovet:
På söndag morgon åker vi tillsammans med en annan familj, de vi var på stranden med under jullovet, till Ashville i North Carolina. Vi har hyrt ett hus och ska vara där till onsdag. Ska bli roligt, blir mycket chilla och bara umgås. Samt att åka runt och kolla på sevärdigheter i närheten. Mer om det får ni läsa om och se bilder på så småningom.

Tror det var allt for now, nu tänkte jag lägga all fokus på att stötta UVA från soffan så vi tar oss till kvartsfinal!

Ha det bra, peace
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Dad
skriven :

Kul med Sweeney Todd! Rekvisitan såg fantastisk ut! :)

GRATTIS till första målet! Sparade du bollen? Å framförallt, hoppas det var någon som filmade måldansen :D

Såg att UVA torskade...trist värre...
Hoppas ni kan slicka såren genom att ha fantastiska dagar i NC. Reka lite nu inför vår round trip.

Kramar i mängder!!!

Svar: Glömde helt att spara bollen, samt tror inte att matchen blev filmad :/ får visa upp den live i sommar istället haha ;-)
Kram!
olleusa.blogg.se

2 CtW
skriven :

Visste att du skulle näta snart - härligt! Men va fasen får man inte hoppa runt o fira litet, haha måste varit ngt extra👍🎉
Hoppas Michigan står o inte viker ner nu när de vann litet trist. Jo- det ser ut som på jobbet, du kanske får smak på kir nu😉

Svar: Helt och hållet tack vare din senaste kommentar om att jag kommer näta nästa, va tvungen att lyda ordern 😉
Haha, blev den gamla klassiska "klubban mellan benen, hoppa runt och smiska stjärten som en häst"! 😂 "the cowboy" blev den kallad av laget!
Michigan state förlorade igår i kvarten och är nu ute, surt!
Lite nyfiken blir man ju! Riktigt intressant.
olleusa.blogg.se