olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

En vecka av sol, regn, lacross och hiking!

Halloj!
Börjar väl där förra inlägget tog slut, söndag för en vecka sedan, alltså dagen efter prom. Inte långt efter att jag skrev förra inlägget så kom familjen Stipe på besök. Det är familjen med söta barnen Elliot och ny tillskottet Virginia Leigh. Var en jätte fin dag, vi hade en trevlig middag och va ute massa och sparka boll, både rund och oval ;-)
Will och lilla Virginia Leigh
Pappa Dave och Elliot ute på tomten
Jag och Elliot lirar lite boll
Bros👊

Förra veckan var en tung lacross vecka. Vi spelade två matcher och förlorade båda. Först på tisdagen var det Monticello som gällde. Var en tuff match i spöregn å runt 40 farenheit. Vi spelade rätt så uselt och förlora med 10-7 tror jag det var. En match där vi på pappret hade chans att vinna så kände som att vi slarva bort det lite.
På fredagen spelade vi mot Western Albermarle, även dem en av rivalerna från C-ville området. Denna match var betydligt roligare! Dock fick vi stoor stryk. Men Western är ett av de bästa lagen i serien, och vi (som jag tror jag sagt tidigare) har ett litet "re-building" year, då massvis med spelare från förra året var seniors och är inte kvar iår. Så vi är ett väldigt ungt och orutinerat lag. Så, Western som sagt, och ett lag som på pappret ska bara köra över oss.. Vi viste redan på förhand att de är mycket bättre men vi bestämde oss för att bara gå ut och lira lacross och ha kul, spela som en familj. Vi lyckades hålla jämnt i första kvarten, låg bara under 2 mål och vi spela skit bra och hade det hur roligt som helst, sedan mot slutet av första halvan tappa vi skärpan lite och det rann iväg, vi fick ett tröstmål med 20 sekunder kvar av matchen iallafall som gjorde de till 13-1 eller något sånt. Så trots brak förlust skulle jag ändå säga att vi spela vår bästa match för säsongen, det säger en hel del om hur duktiga Western är! Är inte riktigt likt mig att vara på bra humör efter en förlust, så ni kanske kan förstå vilken bra stämning vi hade i laget trots förlust om till och med jag kan hålla humöret uppe ;-)

Så blev det helg, och sen söndag, påsk söndagen! Vi firade påsk i våran lilla familj genom att sticka på en härlig hike i det fina vädret tillsammans med en annan familj, the Poe's.
Vakna först upp till en väldigt fin påsk godis korg som Will och David fixat :-)

Hiken var hur fin som helst, vi åkte till ett ställe där vi kunde vandra längs en liten fors som gick nerför berget, så vi följde den upp i ca 1 timme innan vi både, massvis med fina vattenfall och nature scenes på vägen! Här kommer bilder:
Precis börjat vandra

Först i ledet, Jake Poe. Nr 2 är hans storebror tucker Poe. I bakgrunden ser ni pappan Chris Poe, mig själv, David och Diana Poe. 
Självklart tvungen att stanna för standard posen också...

Forsen/vattenfallet påminde lite om när vi var på Jamiaca med familjen Adding förra året! Hade det vart varmare hade man såklart klättrat även detta ;-)


Familjen Poe
Familjen Waters/Berggren/Cooke!
Avslutade hiken med en mysig picnic på ett litet winery i närheten.
Jätte fint var det även där, massvis med gräs yta där hundarna kunde springa runt och vi kunde spela lacross! Och lite sms paus (när täckningen tillät) såklart som Will så fint lyckades ta kort på haha..

Idag började ännu en nu skolvecka, inte många kvar nu.. Helt sjukt va snabbt tiden går!!
Imorgon är det dags för match igen, mot det "näst bästa" laget i serien, som jag är rättså säker faktiskt slog Western häromveckan. Eller iallafall spelade väldigt jämnt så det kommer bli en tuff match. Men vi kommer gå ut och ha roligt och bara fokusera på att spela vårt spel. Och förhoppningsvis sätta några av dem på marken.. ;-) ska bli kul iallafall, vi hade en bra träning idag, så vi är laddade! Får se om vi lyckas skaka dem lite!

Hoppas ni alla hade en underbar påsk hemma i Sverige! Och att familjen lyckades ha en helt ok påsk iallafall även fast jag förstår det kan vart tufft när inte jag var närvarande.. ;-) 
Ta hand om er, kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Dad
skriven :

Va!? Olle inte sur trots 1-13...bra jobbat med det mentala :)
Grym hike vid vattenfallet, påminner verkligen om Jamaica! Superfina bilder på fina vänner.
Fantastisk fin korg W&D fixat! Mycket hjärta där.
Kör hårt nu och njut!
Pussåkram

2 CtW
skriven :

Vilka kanonfina omgivningar o bilder! Haha, hade vart alltför grymt om du klättrat motströms där i iskalla vattnet😂

3 Mormor
skriven :

Underbart att se dig o alla fina naturbilder.
Puss o kram från mormor!