olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

CHS Graduation!

Hejhej!
Som jag sa i förra inlägget åkte jag till Busch Gardens med 4 kompisar i tisdag. Vi hade det riktigt gött, var huuur fint väder som helst. Strålande sol hela dagen och 30 grader varmt minst. Var ca en 2 timmars bilresa till Williamsburgh där parken ligger, men vi dunkade musik och hade det allmänt trevligt så resan gick fort! Under dagen hade vi det ännu roligare, var i princip tomt på folk eftersom att det för de flesta var en vanlig skoldag fortfarande. Bara vi seniors som slutar tidigare. Så med inga köer blev det hur mycket åka bergådalbanor som helst :-D var grymt!! Den bästa var denna:
Som jag (lite risky kanske) lyckades ta ett kort precis innan den brantaste backen! Den går verkligen rakt ner, och innan så stannar man i några sekunder precis i överhänget, och det var där jag snabbt (med svettiga och nervösa händer) lyckades knäppa denna bild! Rätt nöjd haha ;-D
Var en väldigt lyckad och härlig dag!

Annars så har jag mestadels tagit det lugnt denna vecka, bara njutit av sommaren och vart med kompisar. Måste ju passa på extra mycket nu innan det är försent!!
Och så idag, var det dags för graduation för alla mina kompisar! Jag, som inte graduated, hjälpte till genom att vara en Marshall. Vilket innebär att man leder students and teachers in till sina platser och visar dom vart dom ska sitta och så. Så fick dressa up för det och var lite med i ceremonin iaf vilket var kul haha!




Me and Will, prettier than ever!
Och även här inne på arenan!
Och här har vi senior klassen! I sina traditionsenliga caps and gowns. Black and orange såklart, skolans färger. Och som ni ser så hålls CHS's graduation alltid i UVA's basket arena, John Paul Jones arena.
Sedan efter graduation så är det en massa graduation parties att gå på. Så efter åkte jag och Will till samma ställe där vi var innan balen. Hos Xenia som hade graduation party tillsammans med pojkvännen Sam (en av my lax bros). Så vi var där ca 2 timmar, massa trevligt folk och god mat. Vädret var strålande så kunde inte vart bättre. 
Från närmast och medsols runt bordet: Sam, Ryan, Matt, och jag (Oolay som de säger här) ;-)
Liam och Eric joinar mig i denna bild. Eric's mamma är svensk så han förstår lite svenska och har testat honom lite då och då under årets gång!
Strålade sol och underbart sällskap!

Nu är jag som sagt hemma, men bara i 1 timme till innan nästa graduation party. Då är det Matt, killen i mitten på bilden ovan, som har. Tills dess måste jag se till att packa klart allt för beach week, för vi sticker tidigt imorgon bitti och jag ska spendera natten hos en kompis för att göra det smidigare imorgon bitti! Så imorgon bär det av till the outer Banks of North Carolina!! Vi är ruskigt taggade!! En vecka blir det där, sen hämtar Will mig för att åka aningen söderut till nästa vecka på stranden. Denna vecka tillsammans med familjen Craft. Så när jag sticker imorn kommer jag inte tillbaka förens om 2 veckor. Ska bli ruskigt skönt att bara slappna av och leva livet på stranden i två veckor!!
Är rättså säker på att de finns wifi i husen så kommer höra av mig med bilder och så från stranden så småningom.
Tills dess, ha det så bra och njut av sommaren! 
Bye
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 CtW
skriven :

Grymt najs, gillar verkligen din fluga!👌
Måste vara underbart att få träffa familjen!! Hur går det för er?
Njuut nu sista fullt ut!
Australien håller på att skrälla mot Holland😉

Svar: Man tackar man tackar! 😃 var hur härligt som helst!! Kändes riktigt overkligt när de rullade upp på parkeringen, grymt. Just nu befinner vi oss i Savannah i norra Georgia, några dagar kvar av våran road trip innan vi drar till North Carolina's outer Banks för att spendera sista veckan på stranden. Ska försöka ta tid å ork till ett inlägg med alla bilder från senaste veckorna så fort jag kan😁
Take care, å ses snart! Hälsa familjen!
olleusa.blogg.se