olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

5/12/14

Hej hej hej!
Ännu en tid har gått, vilket innebär att min tid i underbara Charlottesville kommer närmare och närmare mot slutet.. Endast 3 veckor kvar till skolavslutning, men endast ca 7 dagar eller nåt sånt kvar av lektioner och dagar att vara i skolan! Helt sjukt vad snabbt tiden går. Har dock nästan 2 hela månader kvar i USA så såå nära är det faktiskt inte! Jag har helt ärligt inte alls kännt att tiden håller på att ta slut, inte förens vi hade sista area meeting med YFU nu i helgen... Då det var det sista så var the topic för mötet att åka hem, ta farväl och allt sådant. Så det var inte förens då jag insåg att det faktiskt inte är allt för långt bort! Mycket blandade känslor kan jag säga! Ska bli otroligt kul att komma hem och träffa er alla igen, är huuur excited som helst över det!! :-D å andra sidan så är det såå många underbara människor och platser som man lämnar bakom sig här, vilket kommer bli riktigt tufft! 
Men, nog om det nu! Sommaren är här, skolan är snart slut och jag har så mycket härliga planer att se fram emot innan det bär av till Sverige!! :-D 
Här är de 6 utbytesstudenterna som är i samma area så vi har haft de här mötena tillsammans under året.
Så fick träffa Laura och Signe som var på Hawaii resan igen vilket var väldigt roligt!! :-)

Annars då, well som tidigare så har det vart fortsatt med mycket lacross! Både matcher och practice. Fortfarande Lima kul! :-D dock har jag kämpar mot shin splints igen (som jag hade under football season) har vart till och från hela säsongen och nu senaste 3 veckorna eller så har det bara blivit värre. Men säsongen är nästan slut då har inte känns som att är någon ide att vila. Så spelar igenom smärtan säsongen ut helt enkelt sen blir det vila benen! 
Hur går det för oss då? Well, vi har förlorat båda möterna mot Albermarle och båda mot Western Albermarle. De två bästa lagen i serien. Sen förlorade vi första mötet med de två andra lagen i serien, Fluvanna county och Monticello. Sedan blev ena matchen mot Monticello cancelled och aldrig spelad. Vi vann i förra veckan mot Fluvanna andra matchen! Så nu ligger vi 4 i serien. Vi kommer spela en utslagsmatch mot 5an Monticello på torsdag eller fredag och vinnaren går till play off tournament mot Albermarle, Western, och Fluvanna. Om vi spelar på den nivån vi kan så ska vi verkligen slå Monticello!! Sedan vann vi ju precis mot Fluvanna så även dom har vi stor chans mot. Så vi siktar på att kunna knipa en tredje plats trots den tuffa starten på säsongen! Och vem vet, kanske vi kan skaka något av topplagen i en slutspelsmatch...
Nr 22 in action på bortaplan mot Western Albermarle (probably min bästa match på säsongen, startade, hade massvis med speltid, och flertalet riktigt schyssta tacklingar och grundballs!)
Här är jag Will och David innan matchen i fredags, som var vår senior night. Dvs sista hemmamatchen av regular season. Så man tackar av alla seniors eftersom det är vår sista match på vår stadium.

Igår (söndag) tog Will och David mig till Luray Caverns, som är ett jätte stort grottsystem ca 1 timme härifrån! Var en riktigt fin dag och grottorna var huuur coolt som helst:
Standard posen på the three of us




Det ni ser här är en liten mini sjö inne i grottan som var helt spegelblank och reflekterar formationerna i taket! Var riktigt coolt, "sjön" är egentligen bara ett par cm djup men effekten från reflektionen gör så att det ser ut att vara ett par meter djupt med glasklartvatten och formationer på botten!





Ett stekt egg, eller ostron beroende på vad man tycker! Helt naturligt format av naturen, rättså coolt.
Hittade en tron utanför också haha! Vi följer Game of Thrones hemma i huset så här är min version av det! The Berggren Family

Ooh, en sista sak som jag höll på att glömma! Förra veckan, i torsdags, tog jag ett så kallat AP exam i English. AP English är den engelska kurs jag tagit under året, och AP betyder (som jag sagt tidigare) college nivå. Så AP exam är det man har tränat för i princip hela året och om man är nöjd med sitt betyg på testet kan man använda det som att "tenta av" den engelska kursen i college. Så för mig var det mer som "rolig" grej. Roligt kanske är fel ord eftersom att testet var 3 timmar och består av 1 timme multiple choice test, och sedan 2 timmar där man ska skriva 3 st (!?) uppsatser.. Så det var en riktig utmaning, med tanke på att det var myyycket jobb och allt är som sagt på college nivå. Så jag gjorde det helt enkelt för att se hur bra jag kunde göra ifrån mig! Betyget får man inte förens i Juli men det gick myyycket bättre än vad jag trodde det skulle gå!! Innan tänkte jag att om det är för mycket jobb eller för svårt så är det bara att sluta, bara gissa resten och va nöjd typ. Eftersom att det inte riktigt räknas för mig hade jag inga förväntningar. Men det otroligt mycket bättre än jag trodde och jag var faktiskt väldigt stolt över mig själv som tog mig igenom det :-) nu är det bara att vänta tills betyget kommer och se hur det egentligen gick haha!

Well, tror det var allt! Sitter just nu i Will's klassrum med typ halva lacross laget som väntar på att träningen ska börja kl 5. Skolan slutar 3.45 så för de som antingen inte har bil eller helt enkelt inte pallar åka hem imellan stannar i Will's rum och väntar på träningen. 
Dags att börja byta om snart, och sen ut i regnet för träning.. Gött!! 

Ta hand om er där hemma, så ses vi snart ;-)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Rolle
skriven :

Ramlade över din blogg av en händelse. Är du sugen på att spela lacrosse när du kommer hem så hör av dig. rolle_b (a) telia.com