olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Solig helg och regnig skolvecka

Hej!
Onsdag idag och vi har haft en riktigt regnig vecka so far, regnat varje dag denna vecka.. Men helgen var härlig iallafall! På fredagen var det regnigt dock haha, vi skulle haft träning som vanligt efter skolan men del blev inställd för planen var i för dåligt skick av allt regn. Träningsplanen är riktigt gräs inte konstgräs så blir alldelles för lerigt när det regnar för mycket. Så istället för träning möttes vi upp några kompisar och umgicks hela eftermiddagen och kvällen istället. Vi hade en bra kväll :-)

På lördagen åkte jag, tillsammans med 2 andra från min grupp i ett grupp projekt för en av mina klasser. Det är ett "välgörenhet projekt" skulle man kunna säga, min grupp jobbar med sustainability och vad vi försöker göra är att inspirera folk att köpa lokal producerad och organisk mat. För att hjälpa miljön, stoppa mass produktion av mat som skadar både djur och hälsa, etc. Så på lördagen åkte the 3 of us ut till en lokal bondgård för att få en rundtur och interviewa dem, material som vi kan använda i dokumentären som vi gör. Vädret var helt magiskt på lördagen så det var en perfekt dag att åka dit. Var jätte fint där ute med massa söta djur!

På söndagen var planen att vi skulle hajka, men på söndag morgon så ändrades planen till att istället åka till Virginia Zoo, där de har som en liten safari park där djuren går lösa och man åker runt med bilen och kollar. Var igen magiskt väder, vi hade riktig tur!
En dromedar
Kamel!
En struts utanför bilen, påminner en om Sydafrika och Lomo haha


 Jätte fina djur, som vet att många bilar kommer med mat så de kommer väldigt nära. 
Galapagos turtoise
Me & Will as lamas
And me & David as kangaroos haha
Fick även till en selfie med en söt liten fågel

Var en härlig och fullspäckad helg! Perfekt väder som pricken över i :-)
Dock försvann det vädret när skolveckan började.. I måndags var vi tvugna att träna inomhus för att det regnade och blixtrade igen, på tisdagen (igår) skulle vi ha match, hemma mot rivalerna Monticello. Det spöregnar heela dagen men inget beslut om att avbryta matchen kom så vi tog oss till stadion efter skolan för att kolla på JV matchen och sedan börja värma. Det visade sig när vi kom dit att vår ända målvakt hade blivit sjuk och inte kunde komma. Så stämningen var lite kaotisk då ingen visste hur vi skulle lösa problemet med målvakt. Ingen ville riktigt ställa sig mellan stolparna frivilligt men coacherna tyckte att jag skulle prova så jag, hyfsat livrädd för bollarna är stenhårda och man har knappt nå skydd, tänkte att vafan det är väl bara att köra! Så jag tog den för laget och drog på mig de få skydd man har, en bröstplatta, hjälm och susp basically.. På uppvärmningen gick det rätt bra faktiskt och det kändes bättre än jag trodde och var faktiskt rätt roligt! Så var skit taggad på att debutera som lacross målvakt ;-) men bara 5 min innan matchen skulle börja såg domarna första blixten. Och enligt HS regler så måste matchen avbrytas 30 min när de blixtar, och om det blixtar igen lägger de till 30 nya minuter. Så vi väntade ca 20 min sen börja det blixtra igen och då bestämde domarna att matchen skulle avbrytas helt. Så det blev aldrig någon debut som målvakt haha.. Liite synd, var faktiskt rätt taggad. Dock var det nog bäst för laget, så vi får tillbaks vår riktiga målvakt när vi spelar om matchen ;-)

Ikväll ska vi ha en match igen, borta mot Fluvanna HS. Dock så regnar det ännu mer idag och är ännu större risk för åska och blixtar, så risken att kvällens match också blir inställd är ganska stor. Vi får se vad som händer helt enkelt! 

Det var allt, ha en bra Valborg allihopa! Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mormor
skriven :

Kul o fina djurbilder! Synd att du inte fck vara målis, du hade nog grejat det, kanske med succe´.
Det där med så mycket blixt o dunder är inte min grej, så det är jag glad åt att vi inte har så ofta här.
Idag är det 1:a maj så nu kan vi börja räkna ner till du åter är hemma, ser fram mot att få krama om dig, till dess....

Kramisar från mormor

Svar: Ca 2 månader kvar bara, saknar dig också älskade mormor! Kram
olleusa.blogg.se

2 farmor
skriven :

Good morning dear sonson!
Torsdag morgon och ett tunt lager nysnö på gräsmattan.Det växlar snabbt även här ! Tur att ni inte fick de svåra "virvelvindarna" över er region, som TV visade skulle komma över östra USA.
Det verkar som om dina pappor aldrig får slut på ideer om nya utflyktsmål! Fantastiska bilder av djuren och dig (med ny frisyr?)
Lycka till med kommande matcher och STOR kram!!

Svar: Usch, snö?! Hua... Är väldigt tacksam att det iallafall har vart hyffsat varmt medans det regna här ;-)
Haha yes, klippte av allt överflödigt hår får en vecka sen! Riktigt skönt :-)
Tack så mycket, glad valborg! Kram
olleusa.blogg.se