olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Nags head, NC

Hej!
Veckan på stranden har rullat på bra här, har varit riktigt nice so far. I måndags kom familjen Craft hit och har stannat här tills idag. De bor i C-ville, har 2 söner som går på CHS, en är junior och en är freshman (1a och 3e års elever). Jätte trevlig familj, så har funkat bra och vart roligt!

Här kommer bilder från hela veckan:
Här är huset sett från stranden
Utsikt från balkongen

I tisdags besökte vi the Wright brother's memorial. Bröderna som uppfann flygplanet! De var här där vi är som första flygningarna någonsin utfördes av bröderna Wright!


Här är märket för var planet löft för första gången någonsin
Stora stenen är där planet löft. De mindre vita stenarna till höger är hur långt de kom. De längsta var i luften i 59 sekunder, den stenen ser man svagt längst till höger i bilden! 
Jag, Will, Aggie (mamman) och Elliot (yngsta sonen) med memorial i bakgrunden
Astronauterna Olle & Elliot haha

Efte de kom vi hem och hade en härlig nyårs middag, spela lite spel, hoppa i badtunnan. För att sedan kolla på tvn när bollen på Time Square åkte ner på tolv slaget! Sedan direkt ut på balkongen för att kolla på de få fyrverkerier som sköts upp (är olagligt att skjuta här pga av att de är så torrt).
Jag, will och David haha





I onsdags åkte vi på en liten utflykt, först stanna vi vid en fyr och sedan åkte vi till "key point", änden av the outer banks.






Key point:
Craft's bil till vänster
Från vänster: Trevor (äldsta sonen), Elliot, Will, Drew (pappan) & David. 
Fiske spöna sattes upp!
Drew och Elliot fiskar
Min view från solstolen! David sitter och fiskar framför mig
Längst ut på keyn
Första fångsten, David fick en flundra 

Mås
Lite ball bild tycker jag!
Andra fångsten! Japp, det är en haj!

Riktigt coolt!!

Idag åkte jag will å David till ett litet aquarium här i närheten.
"Waters of the outer Banks" lite roligt också när Davids efternamn är Waters haha!
















Å här sitter jag nu och kollar football, college bowls är det dom gäller just nu. Signar bowl är detta, spelas iår mellan Oklahoma och Alabama ;-)

Ha ett fortsatt bra lov, passa på å njut innan skolan och jobb börjar igen ;-) sköt om er!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Gott Nytt År! Härligt att få info om hur ni har det. DoW är verkligen otroliga som tar med dig till så många intressanta platser och som också ger oss här hemma massa kunskap. Bilderna är toppenfina. Ha det fortsatt bra och hoppas ni slipper snöovädret som drar över USA. Kram

2 Mamma
skriven :

Såååå underbart det är att se alla fina bilder Olle. Vilket härligt ställe ni är på. Du visa att du är Viking och hoppa i havet. W sa ju att det bara var kanadensare som badade så här års. Ha det fortsatt bra!! Kram puss❤️

3 Mamma
skriven :

Såååå underbart det är att se alla fina bilder Olle. Vilket härligt ställe ni är på. Du visa att du är Viking och hoppa i havet. W sa ju att det bara var kanadensare som badade så här års. Ha det fortsatt bra!! Kram puss❤️

4 Mamma
skriven :

Såååå underbart det är att se alla fina bilder Olle. Vilket härligt ställe ni är på. Du visa att du är Viking och hoppa i havet. W sa ju att det bara var kanadensare som badade så här års. Ha det fortsatt bra!! Kram puss❤️

5 Mormor
skriven :

Ett ord: FANTASTISKT. kramisar mormor
PS Morfar gillade speciellt det där om flyget som du förstår DS








6 Farfar
skriven :

Hej Olle
Jag ser att du har det bra och det känns kul. Hoppas att du fortsätter trivas.
Kram från farfar

Svar: Hej Farfar! Jag trivs jätte bra. Kul att kollar in på bloggen :-) hoppas allt är bra med dig!
Kram
olleusa.blogg.se

7 Chris the wiz
skriven :

Haha! Vilken fångst👌 - kanske tom litit bättre än den härliga Baltic sea fish vi brukar dra upp i näten på sommartripperna 😉
Vad gjorde ni me sharken, soup? Härliga bilder- keep up the good work!😄
Alla hälsar gott nytt!!!

8 Lotta
skriven :

Härligt att du delar så många häftiga bilder! Den där hajen!! Att få en flundra är väl väntat om man fiskar från en strand.... men en haj? Supercool! Många fina ställen ni varit på under resan! Idag har vi fått första snön härhemma. Nu ska jag köra Svante ner till Innebandyträningen. Hoppas du får en bra dag! Kram Lotta