olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

We're 2-1!!

WE GOT THAT W!! Tredje matchen för säsongen spelades ikväll, bortamatch, ca 30 min bort, mot William Monroe Highschool. Vi vann med 41-21! Jag har jobbat tillbaka min starting position nu efter skadan. Jag spelade ca 95% av alla offense spel, jag spelade alla kick offs, jag spelade alla kick off returns i andra halvan, och jag spelade några defense spel i andra halvan. Spelade med andra ord väldigt mycket! Var hur kul som helst!! Inga catches dock, vi började första driven med lite pass försök (ingen till mig dock, skulle haft en men slot receivern sprang fel så det blev kaos) men QB blev skadad/bänkad efter ett tag, inte helt säker på vad som hände. Vi började iaf springa mer med bollen. Våra 2 första Touchdowns var spring spel till vänster. Där jag står som reciever. Första kom vår Runningback springandes bakom mig och jag blockade cornerbacken på defense så våran RB kunde springa lätt in för TD! Senare hände samma sak fast nu var det Quarterbcken som kom springande! Kändes riktigt bra att sätta de blockarna och bidra till touchdowns. Hade också en key block när en i laget tog imot en kick off return och sprang hela vägen för en TD. På en punt vi hade tappade deras returner bollen och jag var först där och slängde mig över bollen!! Jag gjorde alltså en fumble recovery och vårt offense fick fortsätta spela! Var sjukt roligt att få spela och bidra! Nu taggar vi för nästa veckas match som är första hemmamatchen!!!
Imorgon går vi upp tidigt för att åka till Richmond. På dagen är det nån slags area meeting thing med YFU, ska bli spännande att se vad det är. Sedan efter det ska vi på ett bröllop i Richmond! Det är Will som ska utföra själva vigseln, så ska bli kul. Tror inte jag har varit på ett bröllop sen mamma och pappa gifte sig 1997... Haha så ska bli kul :-) 
Hopp i säng nu! 
Bilder från matchen kommer förhoppningsvis. På återseende
Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lottie
skriven :

Härligt att du kan vara med och spela fullt ut igen och vad kul att ni vann. Klart det var för att du spelade😃
Kram Lottie

2 farmor
skriven :

Det låter som om du äntligen är nöjd med ditt spel och det gör även mig jätteglad! Vad har Will för "befattning" som gör att han får genomföra en vigsel? Ha nu en skön helg! Kram

Svar: Han är en ordained minister, vilket innebär att en kyrka har accepterar honom att få göra det. Han kan viga folk oavsett religion, så behöver inte vara inom kristendom :-)
olleusa.blogg.se

3 mormor
skriven :

Yes, yes, yes, ni vann!!! Grattis!
Kramisar från mormor

4 Sara
skriven :

Bra jobbat!!! Det gör mig både stolt och orolig att det går så bra för dig där borta. Stolt för att du är bäst och orolig för att jag känner att det finns en överhängande risk att du blir kvar för något lag i ytterligare flera år, för jag saknar dig redan massor! Pussar och kramar från kusin Sara

5 Pappa
skriven :

Sååå glad för din skull! Vilken dröm som nu går i uppfyllelse. Skönt med vinnarfeeling nu inför hemmapremiären.
Kul med bröllop! Håll nu något cool tal ;)