olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Weekend in North Carolina

Hej!
Igår anlände vi till David's brother's house i north carolina. Resan tog ca 4 timmar, med ett litet "stopp" på vägen. Jag sov och blev väckt av David som sa att jag skulle få va med om en ny american experience... Jag kollade ut från fönstret och såg att en polisbil stod parkerad bakom oss! Will hade kört för fort och vi blev pulled over. Vi fick böter och fortsatte resan mot North Carolina! Haha, intressant start på helgen!
De bor i ett jätte fint villa område i the suburbs till staden Charlotte. Igår var vi vid poolen i deras område och njöt av solen. Jag va tvungen att gå upp till huset vid 1 för att delta i våran fantasy football draft! För er som inte vet vad det är så är fantasy football ungefär ett spel. Man väljer sitt lag av NFL spelare och så får man poäng beroende på hur ta de spelarna spelar under den riktiga NFL säsongen. Vi är 8 killar från laget, eller 2 är inte från laget, som har startat en liga. Ska bli riktigt kul!! Dock blev det nåt knas så vi ska göra om draften på måndag.
Idag åkte vi till ett ställe och åt frukost! Jag beställde en "breakfast pizza" som är en pizza med scrambled egg, bacon å massa grönsaker på! Haha, det var faktiskt riktigt gott ;-D
Nu ska vi till poolen igen och sen på eftermiddagen ska vi till huset vid laken.
Båda David's brothers är riktiga sportsfan, igår var det college football på på tvn från ca 3 tills vi gick och la oss! Heaven!! UVA vann sin första match igår btw. Riktigt bra start på säsongen för cavaliers. Nästa vecka är Oregon matchen. Är såååå taggad!!! Lets go Hoos!
South Carolina Gamecocks (mitt andra college lag som jag hejar på) vann också sin första match, i torsdags! GAME! COCKS!

Älskar att läsa alla kommentarer! Det är riktigt roligt, tack för att ni vill följa mitt äventyr i 'Merica! Kommentarerna värmer :-)
Ha det bäst allihopa!
Deuces

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 lotta
skriven :

Ha! Spännande start på trippen. Behöver bara läsa din blogg. ...kan sluta titta på cops. Flera nya maträtter man inte trodde fanns dyker också upp :-) Vi längtar efter dina fina rapporter. Kram

2 Syrran
skriven :

Låter awesomeeeeee! Fortsätt njut och ät lite för mig också bruuur ;)

3 Mamma
skriven :

Pizza till frukost var något nytt! Men förstår att du gillar det. Kramen