olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Svar till the wiz, friday night downtown, oväntat resultat och W&D's party

Hej! 
Tänkte börja med att svara på Chris the wiz's frågor; 
Till skillnad från i Sverige får man ingen lunch i skolan. Man får välja att antingen ta med sig egen mat eller köpa mat i skolans cafeteria. Om man är senior får man även lämna skolan för att åka att köpa lunch, men vi har bara 30 min rast så man måste vara snabb isåfall. I cafeterian kan man köpa antingen pizza slice som finns varje dag, eller någon sort sandwich eller wrap. Har bara testat pizzan och den är helt okej. Jag tar oftast med mig egen mat, antigen rester eller så gör jag 2 st sandwich på morgonen och tar med. Det fungerar bra :-)
Alla toaletter jag har vart på har dörrar! Haha. Vet inte om det är vanligt eller inte men så är det här.
Och jag ska självklart gå på homecoming!! För er som inte vet vad det är så är det en sort dans/fest som skolan har på en lördag efter en av säsongens hemmamatcher. Hela den veckan kallas "spirit week" och det är olika teman under dagarna. När sedan fredagen kommer och det är gameday är det riktigt hypeat!! Hela skolan kommer och kollar och fyller läktarnaed black and orange. Förra året vann de homecoming matchen och alla sprang in på planen och firade. Detta är helt klart årets viktigaste match ;-) vinner den kommer det bli en spåårad homecoming, ska bli riktigt kul!! Våran homecoming är om 4 veckor, tror det är den 12e oktober. Så på själva Dansen går man dit, till skillnad från prom så går man inte 2 och 2. Utan alla går bara dit med sina kompisar och så kör man! Så ja, jag ska definitivt gå! Och planerar att göra game-winning touchdown och bli skolans hjälte... Haha får se hur det går ;-)

Den här veckan var våran bye-week, vilket innebär att vi inte hade någon match. Vi har tränat på som vanligt och laddar inför nästa veckas match! 
Våran match från förra veckan, dom vi förlora, har fått en annorlunda vändning. Culpeper HS som vi mötte spelade tydligen med en spelare som inte fick spela. Så vi vann på WO haha! Känns sådär, men alltid skönt med en vinst. Gäller nu bara att ta vara på denna möjlighet! Så istället för att vara 0-2 är vi nu 1-1! Go black knights! Haha

Igår efter skolan träffade jag en tjej från skolan vid the downtown mall. Det är hur trevligt som helst där. Det är som en gågata med massa restauranger och affärer där i princip alla hänger på fredag kvällar! Folk i alla åldrar. Man träffar hur många som helst från skolan och laget. Det har även ofta konserter där, vilket de hade igår så musiken vår bra den med. Jag mötte upp med Hope, som är i min Government class. Hon var en av dem jag hade brunch med för någon vecka sen. Vi skulle träffa 2 till av hennes kompisar där men de fick nå förhinder så det blev bara vi 2. Vi gick några varv runt downtown och pratade och lyssna på musiken och hade riktigt trevligt. Sen gick vi och åt, skulle äta sushi men det var för lång väntan så de blev pizza istället haha! Vi hade det hur trevligt som helst, hon är en jätte trevlig också snäll tjej :-) tog tyvärr inga bilder, nästa gång ska jag försöka komma ihåg så ni får se hur fint det är där!!

Idag var jag tvungen att åka och köpa nytt hårwax... Glömde mitt på gymmet i måndags så har vart tvungen att ha keps hela veckan haha xD men köpte nytt nu så de känns bra!

Ikväll ska vi ha party hemma i huset! Will tyckte det var för länge sen han hade en fest så sen ett tag tillbaka har de planerat ett stort party till ikväll. Så massa av deras kompisar kommer, ska bli kul! Maaaaaassa god mat kommer serveras!! Ser fram imot det haha ;-)
Imorgon har vi dragit ihop ca 15 pers som ska till en gräsyta och spela lite 2 touch football! Ska bli riktigt kul. Känner inte alla där så jätte bra än, så kändes kul att bli inbjuden att komma och spela med dem! Ett gång sköna dudes!

Det var allt för nu, hoppas alla har det fortsatt bra där hemma! 
Deuces

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Tack för uppdateringen! Alltid lika roligt och intressant att höra om allt det du upplever. Vi skulle behöva lite av den skolandan som finns där pga alla härliga arrangemang. Kram

2 Lotta
skriven :

Kul med lite info äntligen :-) Allt verkar ju super som vanligt! Härhemma är det riktigt varmt och skönt fortfarande. I lördags körde vi någon slags "vattenrugby" i er pool. Jag & Anna mot Micke och Svante. Mål var hela kortsidan. Svante dyker som en säl och placerar sig vid "mål" och Micke täcker hela plan och även luftrummet så Anna och jag hade det inte helt lätt..... efter det så var Anna, jag och Isa och åt supergott på Skepparkatten i Skeppsdal. I söndags var det fotbollsmatch på Maggan f Svante. Hoppas ni fick ett trevligt kalas!
Ha en bra vecka Olle! /Kram

3 mormor
skriven :

Tack för nya inlägget, som man har väntat.......... kul att få höra sen hur hemmapartyt blev. Det är fortfarande sensommar här och vi har varit ute och seglat några dagar och har badat i havet varje morgon. Ser fram mot nästa inlägg så hej svejs för denna gång.
Kramisar från mormor!

4 Chris the wiz
skriven :

Grattis till vinsten ;-) och tack för info, lucky med dörrar!
Hoppas partajet blev succe, saknar litet matbilder den här gången.....:-)
Hur känns benen?
Kör hårt vi inväntar första TD by O!!