olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Lake house!

Halloj! Nu är vi hemma i C-ville igen.
Kvällen vid laken var riktigt trevlig! Vi hade en fin eftermiddag med bra väder! Mot kvällen rullade dock en grotesk storm in!! Det regnade satan och blixrade och åskade. Det var lite små ballt. Huset var jätte fint och läget var magiskt! Fin utsikt över lake Norman :-)
Huset
view from the front porch
Kusinerna Carson & Victoria, David's niece and nephew. 
Alla barnen! Gareth, Trevor, Carson and Victoria
Piren! Båten och jetskin är dock inte deras ;-) 
En sak man märker här är att den amerikanska flaggan är överallt! Till skillnad från Sverige där den bara hissas ibland. Riktigt patriotiskt!
 
Imorgon är det skolan som gäller igen! Vi ska ta senior foto imorgon, det är fotot som sedan hamnar i the yearbook. Så imorgon måste man leverera looken och "look sharp" ;-)
Vi hörs! 
kram Olle
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sis
skriven :

Wooow vilket ställe! Den där piren skulle jag vilja ligga och sola på ;) ser grymt ut!

2 Dad
skriven :

Lycka till med The Look! ❤

3 mormor
skriven :

Fina bilder, o du Olle, jag vet att du inte får problem med looken.

Jättekram från mormor!

4 farmor
skriven :

"Kul" att du får uppleva lite speciella händelser som polis och storm! Allt annat är ju toppen,människorna, maten och ställena ni besöker. KRAM

5 L
skriven :

... Ha ha, t-shirten.. Bahamas. Tycker du verkar ha det nice där du är :-)
Är det deras villa eller är det deras sommarställe? Ser ut att va ett härligt gäng med gulliga ungar. Alla säkert mycket glada att få besök av just dig. Vi saknade dig idag på Dadelvägen. Svante och jag var ner o lämnade tillbaka mammas lilla bil som vi fått låna några dagar. Vår fick ngt fel men är nu lagad och rullar igen. Lycka till med fotografering. Glöm inte att le bara. Kramar från Sjökarbyalla oss i