olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

japansk middag och pedikyr!

Hejsan!
Igår när vi kom hem från North Carolina hade vi först våran Fantasy football draft (igen!), Vi var tvugna att göra om för det blev något fel. Jag fick massa bra spelare så är sjukt taggad för att NFL säsongen ska börja!! Första matchen är på Torsdag :-D För er som är intresserade, mitt lag är följande:
QB - Matt Ryan, Atlanta Falcons
RB - Marshawn Lynch, Seattle Seahawks
RB - Matt Forte, Chicago Bears
WR - Julio Jones, Atlanta Falcons
WR - Demaryius Thomas, Denver Broncos
TE - Kyle Rudolph, Minnesota Vikings
FLEX - Reggie Bush, Detroit Lions
Defense/Special teams - Denver Broncos
Kicker - Stephen Gostkowski - New England Patriots
Bench players:
QB - Russel Wilson Seattle Seahawks
WR - Tavon Austin, St Luis Rams
WR - Lance Moore, New Orleans Saints
RB - Lamar Miller, Miami Dolphins
RB - Ben Tate, Houston Texans
RB - Le'veon Bell, Pittsburgh Steelers
TE - Heath Miller, Pittsburgh Steelers
 
Är riktigt taggad för att säsongen ska börja, ska bli sååå kul! :-D
 
Efter det åkte vi till en Japansk restuarang, en sån där de steker maten på bordet! Det var huuuuuur gott som helst.
Sakura heter stället
Kocken kom in och började sin show, jag beställde pilgrimsmusslor och hummer. MAGISKT!
Kocken gör entre, med en liten lök-vulkan
Vulkan utbrott ;-)
Pilgrimsmusslor måste nog vara det absolut godaste som finns att äta på denna jord!! Helt sjukt, och perfekt lagade var de också
Le chef doing his thing
 
Efter middagen åkte vi till en nagel salong isch, jag och Will hade en varsin "pedicure spa". Det var riktigt skönt! De fixade till fötterna, naglarna och gav massa massage från knäna och nedåt. Stolen man sitter i är en massage stol också, magiskt ;-)
There we are! haha
 
Så det var igår, idag fortsatte skolan som vanligt! Jag tog mitt senior picture idag, det är till årsboken som man köper i slutet av året. Bilder på hur det blev kommer så fort jag får se dem. 
Förra veckan kände jag av benen, men jag tränade och spelade ändå... Idag kände jag absolut INGENTING! Det var hur skönt som helst. Fick spela massa idag på träningen och fick några schyssta catches och screen passar med bra runs efter. Så det var riktigt kul att vara igång till 100% igen :-D
När jag kom hem väntade en till överraskning...
 
 
 
 
 
 
MY NEW CLEATS!!!!!! Beställde dem förra veckan och äntligen kom de!! Black and orange ofcourse, Blackknight nation!! Detta gör mig even more taggad till matchen på fredag! och påtal om match, på lördag är det dags för Oregon Ducks @ UVA! Kommer bli sååååå fett!
 
That's all for now yall, hoppas alla har det bäst hemma i Schweden. Kram
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Är det lyxmiddag varje dag eller äter ni "vanlig" mat hemma ibland? Allt ser som vanligt fantastiskt ut. Toppensnygga skor! Här är tidig morgon och hela Stockholm är redo att ta emot Obama. KRAM

2 Dad
skriven :

NU snackar vi! Teppanyaki OCH pedikyr samma kväll...bättre blir det inte! :)
Grymt snygga cleats! Troligen är de snabba också. Underbart att höra att benen kändes bättre igår!
Love you <3

3 Mamma
skriven :

Magiskt! Kan det ha varit benmassagen som gjorde susen för benen. Har pratat runt lite här om benhinneinflammation, och det verkar som massage ska vara riktigt bra. Just precis nu går Obama in för landning här. Stort pådrag i stan idag. Coolt att han ville komma hit. En annan roligt grej är att träden är borta nu. En helt ny solig tomt har vi fått. Nice!
Kan inte förstå hur mycket god mat ni äter. Lyx! Här har vi fortfarande sommar och fint väder även om man kan känna en försmak av hösten på morgonen. Du håller väl inte på att glömma bort det svenska språket? 😄 Kram o puss från mamma❤

4 mormor
skriven :

Håller du vikten efter lyxmat du äter, i vilket fall som helst ser det underbart ut. Härligt att du är bättre i benen. Massagen måste ha hjälpt.
// mormor

5 Chris the wiz
skriven :

Kul med tight Rudolph i laget!!
Lycka till med matchen, du e grym!
Kör stenhårt.