olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Hiking with the choir

Hallåhallå!
Idag var en riktigt fin dag! Klarblå himmel och kanske runt 22 grader (22 ;) 
Vaknade klockan 8 för att göra iordning mig, tjejerna började komma runt 8.45 då vi skulle ta oss mot Humpback rocks klockan 9. Jag känner inte många från den kören, ett fåtal som jag träffat nån gång i skolan, och Hope var med. Så iallafall 1 som jag känner bra! 
Efter en ca 45 min vandring i en ganska kraftig uppförs lutning var vi framme, and wow!! Det var så sjuukt vackert där! Utsikten är magisk och Klippan är riktigt cool. I princip stup rakt ner. En lite läskig sak är dock att en flicka ramlade ner där för bara någon vecka sen och dog. Riktigt tragiskt. Så det gäller att vara försiktig! Något jag inte var så bra på dock, kunde inte motstå att klättra lite och jag tog mig ganska långt ut på klippväggarna! Det var riktigt coolt. Love it.


Utsikten är verkligen magisk!


Standard posen ;-)


Will och hans kör, plus me!

Jag och W

Och här sitter jag och chillar och njuter av utsikten! 

Efter åkte vi alla tillbaka till oss för att äta lunch och spela lite boule, crocket etc. Det var hur trevligt som helst :-) 
Kl 1 var det dock dags för football!!! Steelers spelade, denna vecka i London, mot Minnesota vikings. Det var en riktigt spännande match som avgjordes med 20 sek kvar. Pittsburgh förlora... Hade bollen och en sista chans att göra TD med 10 yards från endzone. Men de misslyckades tyvärr och förlora och är nu 0-4... Riktigt tungt. Finns bara ett alternativ för nästa vecka; VICTORY!! 

Riktigt skönt med ledigt imorgon också! Ta en sovmorgon, vila och sen är det träning at 3 pm. Ny vecka, nya tag! Lets go.
Hoppas ni alla för en känsla av hur jag har det här genom dessa blogg inlägg :-) gör mitt bästa för att få med så mycket som möjligt. Ha det bäst! 
Höres
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Olle!!! Jag får fullständigt panik när du skriver att du är ute och går nära stupen. Jag vet ju att du alltid ska utmana. Inte bra. Usch och fy va läskigt. Lova att inte hålla på med det. Vågade nästan inte titta på bilderna....
Men du ser ut att ha det toppen. Kram kram o va rädd om dig❤

2 mormor
skriven :

Nu får nog mormor ta i ordentligt, du får inte inte gå så nära kanten eller göra farliga saker. Vi vill ha hem dig !!!
I alla fall väldigt fina bilder. Kram på dig i alla fall. Mormor

3 lottie
skriven :

Ser helt fantastiskt ut men håll dig borta från kanten!!!


/Lottie

4 Lotta
skriven :

Härlig Hike! Tupparna i hönsgården :-) Vilken natur! Vi gillar verkligen dina rapporter. Superkul med alla fina bilder. Vilket härligt väder. När ska ni få det kallare.... verkar vara prima klimat i din del av landet! KRAM Lotta

5 farmor
skriven :

Du behöver inte tveka på hur vi upplever din vistelse. Du "målar" verkligen upp en tydlig bild av ditt liv. Allt är fantastiskt och intressant! Nu pryder du kylskåpsdörren med den superhäftiga bilden från matchen. Stor kram