olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Första hemmamatchen!!

Blev tyvärr en förlust. Var en riktigt spännande och rolig match dock! Garanterat den roligaste matchen jag någonsin spelat. Slutresultatet blev 13-14... Hur segt är inte det. Ännu värre blir det när vi låg under med 14-0 i halvtid och tillbaka efter 2 touchdowns till 13-14. Allt vi behövde göra var att sparka in 1 extra poäng och matchen skulle vara oavgjord med ca 8 min kvar. Men Coach valde istället att försöka gå för 2 extra poäng. Vi misslyckades och det var 13-14. Ett riktigt kasst beslut enligt mig... Vi var inne i ett riktigt bra flow och tror att vi lätt hade kunnat ta tillbaka bollen och sen avgöra om det hade vart 14-14. Istället kunde de försvara sin ledning och spela safe och låta klockan rulla ner. Ah well, förutom att vi förlora, matchen var magisk!! Våra hemma matchställ är garanterat de coolaste någonsin och det var huuur mycket folk som helst på läktarna!!! Det är obeskrivligt hur sjukt taggad man blir när man vet att i princip hela skolan är där och kollar. Jag fick spela massvis aswell! Dock inga passar som vanligt... Var riktigt nära att få en dock, som skulle blivit TD. Jag brände min corner (killen som försöker försvara mig) och var helt öppen på en "go route", man springer bara rakt fram på den routen, om QBn hade passat till mig hade jag fångat den ca 5 yards från end zone och hade gjort Touchdown. Istället passa han till en reciever i mitten som inte var beredd så bollen gick över honom. Jag var ute till höger vid sidlinjen och försökte hinna in till mitten för att fånga bollen som inte var menad till mig, och var riktigt riktigt nära... Var precis så att jag inte han så det var synd. Men i det stora hela var detta en fantastisk upplevelse och jag längtar redan till nästa hemmamatch som är homecoming matchen om 2 veckor!! Nästa vecka spelar vi mot Monticello, David's skola! Riktigt viktig match som ni kanske förstår ;-) 
Warm-ups
Börjar närma sig match!

En del av student section! Temat var black out, alla som klädde sig i svart fick komma in gratis! Riktigt ballt

Marching band uppträder i halvtid

Så nära var det... Den här bilden är tagen från tidningen! Japp, var med i tidningen ;-) de stava till och med mitt namn rätt haha! Dock skrev de något liknande med att här är Olle Berggren nr 22 som nästan fångade en pass menad till honom. Vilket suger eftersom den inte var menad till mig och jag inte tappade den utan var nära att hinna ikapp en boll som inte var till mig. Aja en hyffsat cool bild iaf!
Det var allt för nu, tänkte dra mig till soffan för att kolla lite college football! 
Ha det fortsatt bra där hemma,
Deuces 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Dax
skriven :

GRYMT är ordet!
Att få uppleva en sån match inför hela skolan...mäktigt!!!
Coach spelade ett högt spel som kunde blivit succé...nu blev det fiasko...men ibland måste man våga för att vinna.
Vad säger David nu inför nästa game? Är han nervös? Förmodar att du och Will tråkar honom rejält nu :)
Kram mitt hjärta!

2 lotta
skriven :

Grym bild på dig! Synd att det blev förlust... Spännande med matchen mot Davids skola. Kram Lotta

3 Big syrran Id
skriven :

äsch det där är min bror det.

Allt låter kanon as usual. Ha det bra och lycka till med allt! du äger, förväntar mig Berggren style nästa match, touchdown, ok deal?? ;)

4 Chris the wiz
skriven :

Riktig coachmiss! Torka bort svärtan på QB mannen...men otroligt cool bild, Du får vara grymt nöjd med den!
Du får sänka Davids Monticello med en SwedeTD😉👊

5 Anton a
skriven :

Risigt beslut av coach. Håller med Ida nästa match är det tuchdown som gäller! Scysst bild btw :))