olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Almost game day, so excited!!

Hejhej!
Ännu en vecka är snart passerad. Vilket innebär att imorgon är fredag, GAME DAY!! Första hemmamatchen för säsongen, tror inte jag har varit så här taggad för en match någonsin i hela mitt liv... I princip hela skolan kommer vara där för att kolla och alla verkar vara skit taggade! Ska bli så sjukt kul att springa ut på planen imorgon. Är även nr 1 receiver nu efter min insats förra matchen! Inte nog med att coacherna gillade vad jag gjorde, de andra recieverna fick även massa skit för att de inte blockade tillräckligt bra och inte kämpade. Så den här veckan är jag nr 1 receiver och får välja först vilken sida jag vill spela på haha. Vår offense Coach sa även att när spelare inte vet hur de ska blocka vill han inte heller placera bollen i deras händer. Så eftersom han var nöjd med min insats hoppas jag kunna få bollen åtminstone en gång!! 
I tisdags var det wing night på wild wings som gällde! 4de gången vi åt där haha. Det är så sjuuuukt gott! Och billigt, 16 wings och hur mycket dricka som helst för priset av 8 wings en vanlig dag. Kostar ca 10 dollar! (Ca 70kr)

Den här helgen är en 3 dagars weekend! Vi är lediga på måndag då lärarna har någon slags utbildningsdag, man klagar ju inte direkt haha! Har inte några speciella planer för helgen än, får se vart den tar mig ;-) på söndag kanske jag följer med på en hike igen dock. Will ska ut på en hike med en av sina körer, night and gals. Har inte bestämt mig än men jag följer kanske med :-)
Igår fick jag vara med om en lite ny amerikansk upplevelse som jag sett på film tidigare, om att man måste hänga med i skolan för att få spela. Vi fick ett papper där alla lärare ska fylla i våra betyg, om man har sämre en C i något utav ämnerna får man inte spela match! Verkar som att några spelare kommer falla på det... För mig är det inga problem! 
Det börjar närma sig för klockan att ringa och skolan att börja nu. Om ca 25 min. Sitter i Will's office och lyssnar på hans kör just nu, en ganska så härlig start på skoldagen! Sitter och sjunger med lite för mig själv här i hans rum haha...
Nästa inlägg kommer troligen efter matchen imorgon!! Förhoppningsvis med goda nyheter. Vi hörs!
Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

OJ,OJ, jag blir så lycklig för din skull och stolt över att ha en så
duktig och häftig sonson!!!!! Lycka till imorgon och hoppas att matchupplevelsen blir som du tänker dig! Stor kram

2 Micke
skriven :

Tjena Olle
Lycka till i morgon!
Njut av stunden.
Micke, Lotta & Svante

3 Chris the wiz
skriven :

Det är nu det gäller!!
Go left and keep close to the line all the way in!!!
Gooood luck, may the force be with ya......

4 Mamma
skriven :

Håller tummarna för att dagen blir kanonrolig!! Kör så det ryker!!!!! Kraaaam

5 farbror Rick
skriven :

Go brorson!!
Shit va coolt å få springa in inför fulla läktare mm. När jag skriver det här har du redan dominerat färdigt och är skolans superswed tror jag :)) whop whop

6 mormor
skriven :

Det blirspännande atthöra resultatet av matchen. Hur det än gick, du är bäst.
Mormor

7 Marie
skriven :

Du verkar ha det superbra i USA. Undrar du om verkligen kommer hem igen?😉Kul att läsa om allt som du är med om. Hela familjen Salqvist hälsar till dig!
Kram Marie 😀