olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Team captain

Hejhej!
I torsdags hade Will sin första konsert för året med sina köer. Så efter träningen mötte jag upp med David som kom med mat från five guys, en fastfood restuarant. Myyyycket bättre en McDonalds och liknande dock!
Konserten gick bra! De olika körerna var jätte duktiga. Det var också en tjej som sjöng en sång själv. Hon hade skrivit låten själv och spelade gitarr och sjöng. Var riktigt grymt, imponerande! 
Här är en av körerna, the knightengales. Det är en tjej kör.

Sedan var det fredag och gameday! Western Albermarle stod som motståndare, det var en hemma match. 
Dress up som gäller, riktigt vacker selfie om man får säga det själv...... Knöt the bow tie på ca 3 minuter då jag hade lite bråttom på morgonen så den är inte perfekt, men den dög ;-)

Så, dags för match. Western Albermarle är tillsammmans med Monticello det bästa laget i vår division. Så vi visste att de skulle bli en tuff match och att vi behövde spela på absolut topp.
Jag var tillsammans med våran Quarterback, Chris Thurston (som var star runningback before men behöver spela QB nu), team captains for the game! Var riktigt kul att bli utsedd till det och få vara med på coin tossen :-D match starten var väldigt, intressant... Började med att de gjorde touchdown på våran kick off. En kick off return touchdown alltså. Så det stod 7-0 efter ca 7 sekunder. Direkt efter det blev det ett ström avbrott! Strålkastarna dog och det var bäcksvart i ca 15 min. När man kom igång igen var det deras tur att göra kick off. Och vi lyckades göra en kick off return touchdown på den!! Så inom de första 15 sekunderna på matchen hade de gjort TD, ett strömavbrott, och sedan gjorde vi TD, haha.
Western var riktigt duktiga på offense, och gjorde poäng på nästan varje drive. Vårat offense spelade också väldigt bra! Men vi kunde helt enkelt inte stoppa deras vassa quarter back. Slutresultatet blev 60-44 till dem eller något sådant. Jag hade en ca 13-15 yard catch också! Hur kul som helst :-D 
Så det var en high scoring och underhållande match. Riktigt kul att spela. Jag spelade ALLA offense spel, till skillnad från förut där vi har rullat mer. Så det var också roligt. 


Inte världens bästa bilder men där är mitt catch. Var även helt open 2 andra tillfällen men passarna var ca 1-2 yards för långa så nådde inte, segt. 

Vintern börja sakta men säkert komma nu! Senaste veckan/veckorna har det blivit allt kallare. Igår under matchen sjönk de så lågt till ca 5 grader! Annorlunda att spela football, en "sommarsport" i sådan kyla... 

Hoppa alla har det bra där hemma! Och har ett riktigt bra höstlov, som är snart om jag inte är helt ute och cyklar? Haha
Ha det bäst, 
Deuces 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Äntligen lite ny info!
Häftig fluga och snygg tröja, även W är tjusigt uppklädd! Har han flera olika körer?
Det är härligt att höra att du blir mer och mer nöjd med ditt spel. När är säsongen slut och hur tränar ni då?
Nu ska Ronnie och jag iväg och titta på Melinda som ska spela innebandymatch. Ha en skön söndag Kram

Svar: Han har 4 olika körer!
Det är bara 2 veckor kvar på säsongen, 2 matcker... Efter det tränar man ingen football. Då får man antingen träna på egen hand eller spela någon vintersport.
olleusa.blogg.se

2 farbror Rick
skriven :

Kul o höra om matchen och allt annat. låter grymt kul allt därborta. Mels lag vann en riktigt spännande ib match precis med 5-3. De är grymt duktiga, ackers regerar här hemma :-) Tjingtjong

3 Dad
skriven :

Cool fluga, stilig kör och snygg catch!!!
Jag e stolt som en tupp över Team Captain, grymt! <3
Ska hälsa från Coach Järvsö som jag mötte på gymmet i Patriots-linne...laddade för matchen som börjar om 75 min :)
Kram å puss

Svar: Hälsa tillbaka nästa gång du ser honom!! Och tacka för massvis av receiver tips som hjälpt mig enormt mycket här :D <3
olleusa.blogg.se

4 Jossan
skriven :

Grymt att bli vald som team captain juu! The Football players don´t dress up here in Bridgeport, dom har bara matchtröjan på sig, inte lika coolt..

Svar: Lite mer stil i Black knights territory ;-)
olleusa.blogg.se