olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Skön 3 dagars weekend

Hejhej!
Vi var lediga igår, studiedag, riktigt härligt med 3 dagars helg! Den spenderades med mycket football, otippat huh? ;-) 
På söndagen åkte först jag och David till bion och kollade på Gravity! 3D och Imax! För er som inte har sett den, gör det! Riktigt bra film, hur spännande som helst :-D 
Efter det åkte vi hem, och jag bakade kladdkaka, eller som man säger här; Sticky cake.
Bakning på G! 
Vi hade film kväll på söndagen därav bakningen. Andra söndagen irad vi haft det nu, Will och David tycker att det är för många amerikanska klassiker som jag inte sett så vi börjar beta av dem. Första veckan var det The wizard of Oz. Den här veckan kollade vi på Back to the future. Hope har kommit över båda gångerna och varit med på våra filmkvällar :-) 

Halloween närmar sig nu, och det märks mer än vad det gör i Sverige haha. Vissa tomter har hela gravar med skellet och spöken överallt. Folk går in för det mer här haha. 
Här är våra pumpor

Så, snart börjar skolan, skönt med bara 4 dagar den här veckan!! 
På fredag är det match igen, näst sista matchen... Gud vad säsongen gått snabbt... Så 2 matcher kvar och om vi vinner båda går vi till slutspel. Så slutspelet börjar iprincip nu. Förlorar vi är vi körda. Så förhoppningsvis ger det en massa motivation för laget och så kan vi avsluta säsongen på topp! 

Hur är läget med alla där hemma? Med mig är allting jätte bra. Älskar livet här! Har verkligen inget att klaga på och inget som är fel. Allt är verkligen perfekt. Och kunde omöjligt ha fått en bättre värdfamilj än Will och David! 
Skolan går också bra, det är väldigt annorlunda från i Sverige, det känns lättare, men samtidigt måste man göra mer (om man vill ha straight A's). Små läxor räknas in i betyget mycket mer så även om man har A på alla prov men ite gör läxor så förvärras betyget... Precisera händer mig i min Biologi klass. Jag har A på alla prov, A på labbar, A på quizes, men sen har jag inte gjort alla läxor så jag har då betyget B haha. Ganska konstigt om man frågar mig men whatever.
Hoppas alla har ett härligt lov därhemma, så fortsätter jag njuta av livet i America :-) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Marie
skriven :

Härligt Olle, du gör helt rätt som njuter av livet! Kul att det går så bra för dig! Kram från Salqvist

Svar: Tack så mycket Marie! Hoppas allt är bra med dig. Hälsa familjen, kram
olleusa.blogg.se

2 Dad
skriven :

Skönt att se att du bidrar i köket!
Kul att folk går crazy med Halloween-dekorationer :) Gissar att det blir än värre framåt jul....
Härligt, slutspel! Led laget till stordåd nu och förläng säsongen några veckor!
Va f-n...klart du ska ha A i Biology! Ge mig numret till läraren ;)
Love you!

3 Lotta
skriven :

Hello Olle,
Kul att höra att allt är bra. Fina pumpor, måste vara du i mitten :-)
Svante har också fixat en pumpa till vår trappa. Vi hade mängder med barn här och knackade på. Svante tyckte det var superkul men ville inte gå med själv då han har godisuppehåll!! -Ska jag säga bus eller frukt då? :-)
Här har vi haft höstlov hela veckan. Vi har blandat veckan med skridskoåkning, födelsedagsfirande av Sara, båtfix, Innebandy, äventyrsbad, Mb cykling, tunnbad mm. Igår var Svante och jag och tittade på en fredagsfinal i Idol. Spännande att se allt jobb som pågår runt om i studion.
Nu ska vi snart ner på Svantes innebandyträning.

Ha det bra Olle. Vi gillar dina fina rapporter från andra sidan Atlanten.
Kram från oss alla.