olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Sista dagen med Omékongo

Idag var Omékongo med på våran lektion för sista gången. Lite sorgligt... Han är en underbar människa, kan inte säga det tillräckligt. Har helt klart hittat min nya idol och förebild! Det är enormt inspererande att lyssna på honom. Så återigen, rekommenderar jag er starkt att kolla upp honom på youtube och google. Hör han prata, rappa, och läs hans budskap. Skulle också betyda enormt mycket om ni sprider det till så många som möjligt! Jag hade ingen aning om vad som försiggick i Kongo, men Omékongo really opened my eyes. 


Omékongo in action. Riktigt risiga bilder men men. 

Global citizen klassen fick en gruppbildning tillsammans med honom innan han lämnade :-) tredje från vänster är våran lärare, Mr. Osbourne. Han är hur bra som helst!!

Daga att krypa till sängs nu, big day tomorrow!! Game day mot David's skola och en av de 2 rivalerna, Monticello Mustangs! På deras hemmaplan, på deras homecoming, det är som upplagt för att förstöra deras fest ;-) lets go!!
Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Intressant med Omekongo, ska informera mig mera. Roligt med bilderna från skolan också. Har ni fortfarande "svarta tavlor" eller ser jag fel!? Ha det så kul på helgens match! KRAM

Svar: Haha vi har svarta tavlor som sitter kvar bakom smartboards! :-)
olleusa.blogg.se

2 Mamma
skriven :

Hej Olle! Sitter på Tegel i Berin! Samma som på Julafton. Försenat flyg och det suger. Underbart att höra om Omekongo. Ska läsa allt om honom och sprida budskapet vidare. Ta hand om dig!! Stor kram