olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Mid-week post

Så, halva spirit week har gått! Har inte riktigt gått in för dress up dock, tänkte göra i måndags för det var i princip ändå bra temat haha. Gatsby så tänkte dra på mig kavajen och fluga men var alldelles för trött på morgonen så orkade inte helt enkelt. Imorgon är det boy bands så tänker väl dra på mig ett vitt linne eller nåt! 
Sedan är det fredag!!! Black and orange och gameday! Är riktigt taggad. Klippte mig idag, riktigt nöjd. Samt köpte ett par finskor till dansen på lördag. So I'm ready.
En lite spännande sak som hände idag är att en freshman tjej från en av Will's körer (I think) vill att jag eskorterar henne när homecoming court presenteras haha! Tydligen brukar de vilja ha någon från varsity football team. Så under pep-rallyn på fredag kommer jag leda hemma in på basket planen när hela skolan sitter på läktarna och kollar! Hon är alltså en av kandidaterna för freshman's homecoming Queen. Så, ska bli en spännande upplevelse att få vara med om det haha!

Så, homecoming week är i full gång! Bara en vinst på fredag och en hypad fest/dans på lördag som saknas, let's go!!
Hoppas alla har det fortsatt bra där hemma, hejhej!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lotta
skriven :

Hello Olle!

Låter som det mesta är prima over there! Vilka roliga event! Det ena verkar bara avlösa det andra. Tror att Lilla Svealandet lagom har en del att lära om sammanhållning och aktiviteter inom skolan. Känner sig "alla" involverade på något sätt eller är det bara ni som är aktiva i lagen som får ha det extra skoj?

Ha det så himla kul på kalaset! Vi vill ha bilder..... :-)

/Kram Lotta

2 farmor
skriven :

Nog händer det saker hela tiden! Jag kan knappt fatta att du orkar och hinner allt. Som "fröken " så undrar jag också hur det fungerar i skolan med de ämnen som du valde. Är de också lika kul och lyckat? Ha det så kul på allt som ska hända i helgen och ser fram emot bilder! KRAM

Svar: Jag lyckade välja jätte bra klasser! 2-3 lite svårare och resterande 4 som är lite enklare och riktigt roliga! :-) m
olleusa.blogg.se

3 Mamma
skriven :

Lycka till idag på matchen Olle!!
Kör så det ryker👍🏉🏉🏉

4 Marie
skriven :

Vad roligt du verkar ha det Olle! Lycka till med tjejen...
Kram från Salqvist

5 Dad
skriven :

Spännande vecka!!!!