olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Magisk middag tisdag och ledigt på onsdagen

Bonjour!
Som jag sa tidigare är det en massa fransmän här och hälsar på. Har träffat några elever i skolan och så David som bor hos oss. Han är jätte trevlig! Passar in utmärkt i familjen. 
Igår blev vi utbjudna på middag av en av lärarna från Frankrike. De var ca 15 personer. Några franska lärare och några av de från skolan som är "ansvariga" för dem. Vilket Will är så vi har träffat de här människorna ett par gånger sedan de kom. Middagen var på en restuarang med fransk mat! Var hur gott som helst:

Appetizer: Escargots, alltså sniglar, på en riktigt god och krispig bröd skiva med paprika runt om. Och såklart en smör och vitlöks sås för att göra det perfekt. Tres bien!

Huvudrätten... Scallops (pilgrims musslor) behöver jag säga mer?? Har nu konstaterat att pilgrims musslor är min absoluta favorit mat! Har alltid haft det uppe i toppen men aldrig riktigt kunna svara på frågan vad min favorit mat är eftersom det är så mycket jag älskar. Men från och med nu, pilgrims musslor är nr 1! Om paradiset var en maträtt skulle det vara pilgrims musslor, enough said.

Idag hade vi halvdag i skolan som jag och Will bestämde oss för att göra till en heldag. Dvs hel ledighets dag ;-) vi började dagen med en härlig pedikyr
Här kan ni se mig njuta i massage stolen
Haha
Sedan bar det av mot indisk buffe till lunch
En av mååååånga härliga portioner!!
Sedan hem för att kolla lite tv innan det var dags för football practice. En väldigt lyckad dag om man för säga det själv. A perfect "Hump dayyyy"!

Så, där fick ni lite info om vad som hänt den här veckan so far. Vi hörs snart igen ;-)
Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Vilket härligt liv!!! Det är tur att du tränar så mycket med tanke på all god mat du stoppar i dig! Avundsjuk på din fotvård. KRAM

2 Mamma
skriven :

Vilken härlig dag!!
Har ni fortfarande sommar. Såg förut på någon bild att Löven på träden fått höstfärger? Men ändå verkar ni ha det varmt. Faller löven av helt på "vintern"? Hur har det gått med hunden som var svårflirtad? Ha det fiiiiiint!!! Kram kram

Svar: Vi har precis kommit in i perioden där det kan vara 25 grader ena dagen och sedan 10-15 grader dagen efter. Man går fortfarande i short och thahirt eller jeans och thirt de flesta dagarna :-)
olleusa.blogg.se

3 Dad
skriven :

Sniglar, pilgrimsmusslor, pedikyr....det är livet! Bra laddning inför kvällens game. Lycka till!
Kraaam <3