olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Homecoming!

Hej!
Homecoming, vad ska man säga... It was CRAZY! Tänker inte gå in på några detaljer men är riktigt tveksam på om ens kan kalla det att folk "dansar". Men kul var det!! Ca kl 6 blev jag upphämtad av en kompis, vi åkte sedan och mötte upp med 4 andra grabbar för lite pregame innan dansen. Pumped up och redo drog vi till skolan ca 8.30. Efter in liten stund i kön kom vi in. Det var trångt, crowded och svettigt! Vi "dansade" och hade det kul :-) efter det hade an av de jag var med innan en fest i hans hus. Vi var ca 25 personer som var där och körde hela natten. Jag tror jag gick och la mig ca 5-6 am. Vi hade det riktigt fett. 
Enda bilden jag lyckades ta... Från kön i väntan på att komma in haha.

Tror jag har glömt och säga det men i fredags anlände en klass från Frankrike hit. De kommer från C-Villes systeratad Besancon. De är här under en vecka och bor hos olika elever från skolan. En av lärarna, David, bor hos oss :-) 
Idag åkte vi till Richmond för att shoppa! Var ruskigt trött och seg imorse och somnade i bilen direkt! David och två andra lärare från Frankrike följde med. 
Der här slog jag till på! Riktigt nöjd

Här är vår middag från idag. Räkor som legat i ugnen med en magisk sås runt om. Som man sedan doppar bröd i! Hur gott som helst <3333

Med tanke på hur lite sömn jag fick inatt är det dags för mig att säga godnatt... Behöver ta igen lite sovtimmar. 
På återseende!
Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Dad
skriven :

Men hallå! Vi vill ju ha detaljerna! Räknar med att jag får dem på KIK :)
Kul att du får träna din franska lite oxå! Räkorna såg riktigt goda ut 😍
Åsså lite shopping på det, en bra helg helt enkelt 👍
Kram!

2 Mormor
skriven :

Men hallå säger jag också, nu börjar du bli lite hemlig lilla gubben, jag får nog också börja Kika. ikväll är det födelsekalas hos pappa, du har väl inte glömt det. Huvudsaken är att du har det bra. och det behöver vi ju inte tvivla på, ser fram mot nästa inlägg.
Kramisar mormor

3 Mamma
skriven :

Den där räkpannan såg fantastiskt god ut.
Den måste du lägga ut receptet på. Kram kram