olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Gameday, lagfoton och breakfast buffé

Hello!
Fredagens match mot Albermarle High School, en annan rivalry school, blev en riktig nagelbitare! Vi förlorade tyvärr med 1 touchdown tillslut. Vi dominerade hela andra halvan i princip men alla våra driver slutade med att vi fumblade bollen efter 60 yards. 3 drivear irad, med resultatet 14-13 till dom så jobbade vi närmare och närmare deras end zone men sen tappade vi bollen. Riktigt surt. Men det var en riktigt rolig match! Jämnt och spännande in i slutsekunderna. Fick även bollen en gång i första halvan. Lyckades springa en ca 8 yards iallafall så det var kul :-)
Där är jag nere till vänster med bollen! 

Lagfotona har även kommit nu!
There i am, fotografen sa att man inte fick le (fråga mig inte varför) så visar inte tänderna som jag brukar, slog till med ett litet halv leende iallafall haha
The squad! Black knight football

Imorse var der frukost buffé som gällde igen! Magiskt:
Scrambled eggs, bacon, sausage, etc
Fried chicken, chicken wings, etc
Cole slaw och lite andra härligheter
Och så det jag inte rörde, sallad är ju nyttigt... Usch usch! 
Och så avslutar jag med lite dessert ;-)

That's all I got for now, ha det fortsatt bra i Sweden. Puss o kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 lottie
skriven :

Hej ! Ditt "halva leende " ser bra ut ; )
Såg på Jossans blogg att killarna i fotbollslaget i hennes skola uppträdde och gjorde en dans tillsammans med sina, tro det eller ej, MAMMOR. Jossan trodde aldrig det kunde hända i Sverige men det tror jag, Anna över redan, så du vet...
kram Lottie

2 Mamma
skriven :

Vilka fina bilder!!
Hur många matcher har ni kvar nu?
Och maten.... Ser som vanligt ut som du inte behöver gå hungrig? Smarrigt det ser ut.
4 st efterrätter! Den där gula "högen" ,vad är det? Kram kram

3 Mamma
skriven :

Självklart kommer jag över och dansar!!💃💃
Jossan har nog rätt i att det troligtvis inte skulle hända i Sverige. Jag tycker det låter coolt! 👯

4 Mormor
skriven :

Hej lilla gubben!
Tur att du skickar bild på dig själv ibland, med tanke på alla god matbilder så börjar man ju undra om du kan hålla formen, men det ser vi ju att du gör. Ät gott o kör hårt med fotbollen, allt verkar ju vara underbart.
Kramisar från mormor!

5 Chris the wiz
skriven :

Du ser grym ut, o nya yrds imponerande...wow!
fattar inte hur du lyckas klämma sista platen😄

6 Dad
skriven :

Hey Son!
Kul med matchbilden! Har du ingen länk till rörliga bilder?
Haha...annorlunda att se dig le med stängd mun :)
Laget ser tungt ut! Sköna maskotar längst fram :)
Kör hårt sista matcherna nu!
Kramen!