olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

47-14!!!

Det blev seger i homecoming matchen!! 47-14, var så sjukt kul! Hela skolan var där och vi spelade riktigt bra idag. Jag fick massa speltid återigen och även bollen en gång på en så kallad wide receiver jet. Vilket innebär att jag springer in mot quarterbacken och får bollen överlämnad som en runningback. Var kassa blockar det spelet tyvärr och hade flera försvarare på mig direkt, fick ett par yards men inget mer än så. Var kul att få hålla bollen iallafall ;-)




Celebrating that W!

Pep rallyn idag var också riktigt cool!! Det var inte i baskethallen utan i teatersalongen (som för övrigt är hur fet som helst, bland de bästa i virginia i high school sammanhang). Jag träffade Megan innan, som är en av de två freshman's som vann home coming Queen. När det hela började eskorterade jag ut henne i gången och ner till scenen. Vi var först ut haha! Alla jublade och skrek, troligen mest åt henne men det var riktigt coolt att få vara med om det.
Innan vi gick in. Alla killar är spelare från laget! Och Megan bredvid mig, jätte söt och trevlig tjej. Knöt även min bow tie själv för första gången! Lite små stolt över det... ;-)

Under själva pep rallyn uppträdde också cheerleaders, ett Step dancing team (inte svensk stepp utan mer stamp och klapp till rapp musik) var hur coot som helst!
Mot slutet säger hon som håller i det hela att "a few football players" ska komma upp på scen. För att tagga publiken inför matchen. Hon borde ha sagt captains eller något för vem vill inte gå upp på scen? Så i princip hela football team rusade upp på scen och taggade igång alla, tog ca 30 sekunder innan de sa åt oss att lämna scen, det blv för kaotiskt haha ;-D 
Så homecoming veckan har varit riktigt lyckad so far, nu återstår bara homecoming party imorgon! Turn upppp! Jag säger party och inte dans för att homecoming är på CHS är inte som på många andra skolor. Ofta är HC liknande prom där man har kostym och tejerna fina långklänningar, man går med en date och allt är jätte fint. Hos oss har man ett par finare byxor skjorta och slips/fluga som bäst! Ofta inte ens det. Man går inte med en date utan alla går bara dit med sina kompisar och sen är det fullt ös! Så jag är taggad, ska bli kul att få uppleva :-D
//Black knight nation



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Dad
skriven :

Yes! Skönt med seger! Å kul att du fick hålla lite boll. Måste varit grym känsla att spela inför hela skolan. Var det något drag på läktaren?
Haha...underbart att ni sprang upp på scenen allihop :)
Kör hårt ikväll! All in!
Kram från Köpenhamn

2 Mamma, mormor och moster
skriven :

Hej Olle!
Grattis till vinsten!!
Vi sitter just nu på din favvorestaurang på Drottninggatan. Nice!!
Ha det så jätteroligt ikväll. Kramar från oss😘

3 Chris the wiz
skriven :

Jet-man!!
Big V (trots HC game) och egna yrd👊, shit va cool, är proud to know U man!
Cute Megan och nice tie - vilken start på HC....tat lugnt på partajet😜