olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Weekend in Steelers country!!

Hej!!!! 
Har nu kommit hem till Charlottesville efter en magisk helg i världens bästa stad, Pittsburgh aka Steelers country ;)
Hade inget internet så därav inga inlägg, så här kommer allt:
Har en himmla massa bilder så tänkte helt enkelt visa dem och lägga till några ord där det behövs
Resan började kl 07.00, road trip mot Pittsburgh, Pennsylvania
Efter ca 6 timmar var vi framme! Hotell lobbyn här ovan
Hotell lobby
Hotell rummet, hur fint som helst var det
Badrummet
Utsikten från rummet, arenan man ser är Pittsburgh Pirates (baseball) hemma arena. Ett par hundra meter till vänster om den ligger Heinz field, Steelers arena!
Kände mig som hemma i "Steelers Country"
Steelers affärerna var överallt!
Och jag hittade en mössa, halsband och såklart "the terrible towel"!!

På kvällen tog vi en taxi till restuarang vi blivit rekommenderade att äta på. Den ligger uppe på ett litet berg/kille sort of med en fantastisk utsikt över Pittsburgh

Till vänster är Heinz field!! Och pittsburgh downtown är från typ Heinz field till höger.

Maten var fantastisk aswell! Jag beställde filet mignon och Will pilgrimsmusslor sedan delade vi 50/50. Magiskt!

Aaaaand it's GAMEDAY!! Ojoj vad taggad jag var! Kallt var det dock, hade på mig 5 lager av tröjor haha. Först en under armour compression tröja, över det en steelers t-shirt, över det en tunn långärmad steelers tröja, över det en vindjacka, och till sist över det min steelers tröja ni ser på bilden haha! Så väl klädd och taggade började vi gå mot världens bästa arena.

Här har vi första glimten av Hienz field
Här vände jag mig bara om från samma ställe som bilden ovan. På andra siden rivern har vi downtown Pittsburgh.
Getting closer!
Det här är inne på arenan!! Fick nästan em chock när vi kom in. Vid entrén har det som ett museum nästan av Steelers history. Det var packat med folk och massa saker att kolla på, såsom alla super bowl troféer, walk of fame, mm
Walk of fame, match tröjor och info från de största Steelers spelarna genom tiderna!

Steelers fans everywhere, ett grymt band som spela schysst musik, riktigt ballt
Och här har vi alla 6(!) super bowl trophies! Mest av alla lag genom tiderna, alltså bästa laget genom tiderna. 6 rings don't lie ;) var riktigt coolt att få se dem in real life
Här posar jag framför en vägg med alla terrible towels genom tiderna med min egen terrible towel ;)
Här gick vi in för att få en första look på arenan innan vi gick upp till våra platser! 
Vi köpte oss a bucket of wings och gick till våra platser! Så sjukt ballt, kan inte beskriva hur excited jag var i denna stund...
Och så gör Steelers entré till fansen jubel och terrible towel viftande!
Riktigt fet arena! 65 000 åskådare. 

Som pricken över i så var matchen awesome! Steelers vann med 23-10, fansen var grymma och jag bara njöt hela tiden. Det var en dröm som gick i uppfyllelse!

Nöjda grabbar efter en grym match och Steelers seger!!

Efter matchen tog vi oss till hotellet för att sedan gå till en Italiensk restuarang och äta middag. Mamma, pappa, Ida, Addings, ni kan nog gissa vad jag åt... ;) 

Caprese till förrätt och sedan Vongole till varmrätt. Magiskt!

Dagen efter, måndag, stannade vi vid ett fantastiskt ställe på vägen hem; falling water. Falling water är ett hus som Frank Lloyd Wright, en organic architect designade. Det byggdes år 1936. Organic architecture handlar om att man låter byggnaden bli ett med naturen. Det här huset är byggt över en bäck som vandrar ner för bergen. Idéen är att huset också ska följa bäcken och vandra ner sort of. Det var hur coolt som helst! Riktigt vackert.
Entrén (inte huset) här är vart touren börjar. 
På väg till huset
There it is! Man fick tyvärr inte ta kort inomhus men det var riktigt ballt designat både utsidan och insidan!
Här ser ni hur huset är byggt på bäcken



Sååå, där har vi våran helg! Blev ett riktigt långt inlägg här men hoppas det är värt läsningen ;) 
Kan iallafall konstatera att jag har haft en helt fantastisk helg och är så sjukt tacksam över att Will och David gjorde detta för mig! Love you guys!!

Well that's that, på återseende! Puss å kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Förstår att denna helg blev som en dröm.
Köpte du ny Steelerskeps? Kan tänka mig att den gamla börjar bli lite sliten.
Steelers, vongole, caprese och lite Arkitektur låter som det inte kunde bli en bättre 18-årspresent!
Va inne och tittade på Waterfall huset. Waooo säger jag bara. Galet snyggt.
Jättefina bilder.
Kram kram

2 Dad
skriven :

Ojojoj, whatta dream weekend! Man kan se på bilderna hur ni njuter. Härligt att du fick W&D att köpa Steelersprylar :)
En bucket chicken wings...äntligen fick du uppleva det ;)
Ser fram emot att åka till Falingwater när vi kommer över.
Ladda för playoff nu!!!
Pussåkram

3 Lotta
skriven :

Superfint med alla bilder. Förstår att detta är en cool upplevelse att få vara med om...... men förstår inte grejen med toweln :-) ..... viftar man med den? sitter man på den? torkar man fingrarna på den när man gluffsat i sig några byttor med supergoda supersmetiga wings ;-) Hur som helst verkar du ha fantastiska dagar med dadisarna! Kram! Vi längtar efter dig härhemma!

Svar: Haha "The terrible towel" är in Pittsburgh grej. Man viftar med den! Och i princip alla har en och när alla viftar med den blir det som ett gult hav runt hela arenan, riktigt coolt!! :-D
olleusa.blogg.se

4 farbror Rick
skriven :

Grym helg! Grymma bilder! Helt enkelt grymt allt overthere..fasiken vad bra du har det din rackare ;) Go steelers. Glöm inte och följa lite vanlig football oxå när Zlatan möter Portugal på fre i avgörande kval till VM. Kan du se det där? Big hug :)

5 Ida
skriven :

woooow. så glad för din skull att du verkligen fått uppleva din dröm! ha det jätte bra, och hälsa boysen från mig ;)))

6 farmor
skriven :

Det är fantastiskt med bilderna du skickar.Vilka ställen och vilka enorma arenor.
Lika fantastisk och imponerande var tidningsartikeln som dad just mailat till mig. Blir bara lite orolig att "förlora" dig till landet over there men samtidigt förstår jag dig naturligtvis!
Kram