olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

We are going to the playoffs!!!

Säsongen är inte över! Blev seger med 28-16 och vi har gått till slutspel! Så sjukt grym känsla!
Så, det var senior night, dvs sista matchen på hemmaplan för säsongen, och föralltid för oss seniors. Innan matchen visste vi inte heller ifall det var sista matchen för säsongen. Vi var sjukt laddade, alla ville ha en bra avslutning. Innan matchen presenteras alla seniors och dem blir eskorterade av sina föräldrar ut på planen. Mitt efternamn börjar på B och jag var först ut haha! 
Precis innan de ropar upp mitt namn
Man fick en ros och sedan gå längs sidlinjen medans speakern berättade om mig!

Vackert ;-)

Och så var det dags för match! Och oj vad jag njöt. Det slog mig innan kick-off att detta kanske är min sista football match någonsin på amerikansk mark med ett amerikanskt lag... Sorgligt var det men samtidigt tog jag chansen att njuta så mycket jag bara kunde. Det var svinkallt, runt 0 grader gissar jag. Men inte brydde man sig om det! Vi gick ut och spelade boll, och vi spelade bra. Ett fåtal misstag här och där men det var inget snack, vi var det bättre laget. Och vinst blev det! 28-16 blev slutresultatet, magisk känsla att få avsluta på våran arena med en seger. 
Detta innebär också att vi gått till slutspel! Säsongen fortsätter, lycka! Vet ej vilka vi möter och när än men återkommer om det så fort jag vet.

Dags för mig att sova nu, klockan är ställd på 06.30. Eftersom att imorgon, ÅKER VI TILL PITTSBURGH!!!!! Ord kan inte beskriva hur taggad jag är för denna helg!! Detta är verkligen en dröm som går i uppfyllelse... Ska bli så grymt! Lovar att hålla er uppdaterade så mycket jag kan under helgen gång ;-) räknar med att ni alla stöttar steelers från Sverige på söndag ;-) STEELERNATION BABY!

Ha det bäst! 
Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Micke
skriven :

Tjena Olle
Kul att ni gick vidare till slutspelet. Fräck inramning av sista matchen. Du får ha en bra helg och njut av riktig bra fotball.
Micke Lotta & Svante

2 farmor
skriven :

Grattis till segern! Det är fantastiskt allt du får vara med om.Vilka minnen att lagra för framtiden!! Jag antar att dina dads var stolta för att få gå med dig ut på plan. Ha så kul! KRAM

3 Chris the wiz
skriven :

Stooort grattis! Härliga bilder, nämnde speakern Berga Bulldogs som moderklubb😉...blir kul att följa PO.
Vi hoppas Du kommer få njuta när Steelers tar sin tredje o krossar Buffalo😊👍

4 DAD
skriven :

Really handsome guys!!! Härlig känsla! Klok reflektion innan kick-off och bra att du kunde njuta av matchen och SEGERN!
Ha en riktigt bra roadtrip nu, tyvärr visar 10an Ravens-Bengals isf Steelers.
GO Black Knights! GO Steelers!

5 mormor
skriven :

Oj, oj, oj, vad säger man annat än GRATTIS, va kul med en fortsättnint med matcher för dig. Ha en jättefin helg, det ska bli spännande att läsa nästa blogg om helgens nöjen. / mormor

6 Lotta l
skriven :

GRATTIS OLLE! Ser fram emot nästa blogginlägg! Kram