olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Thanksgiving aka turkeyday

Hejhej!
Idag kom vi hem igen efter en härlig thanksgiving i Roanoke. Thanksgiving är magisk! Allt man gör är att kolla football och äta tills man spricker basically. För att röra på sig lite iallafall tog jag, Will, David och hans bror Mark en promenad på morgonen.
Will och Mark
David och jag krossar is, Yep that's how cold it was.

Här har ni oss, thanksgiving klädda i soffan och kollar football. Steelers spelade kl 8.30 mot rivalerna Ravens. Otrolig viktig match för slutspels chansen som Steelers förlora. Hur spännande match som helst. Steelers gjorde Touchdown med 1 min kvar på 4de försöket. Och behövde sedan gå för 2 extra poäng för att kvittera. Men receivern tappade passen i endzone och Ravens vann... Hate them so f*cking much...
Iallafall, slutspelsdrömmen är inte över. 
Maten var magisk!! Stoppad ugnsbakad turkey med en massa side dishes!!
David's bror och mor jobbar på gravy'n
Här har vi turkey, brysselkål stekta i vitlök, sötpotatis gratäng, craneberry and Apple crunch, mm, mm. Magiskt!

Idag när vi kom hem var det dags att julpynta! Upp med granen (plast) och sedan spenderade vi en lång tid åt att sätta upp alla kulor i granen! 




Och här kommer några av mina favorit saker i granen:




Pelikan med ölflaskor i näbben haha


Hunk mer-man



Toppen på granen!



Så ser den ut på kvällen :-)

Imorgon har jag fått en biljett till UVA-Virginia Tech av en kompis till Will och David! Rival möte och sista matchen för säsongen! Ska bli riktigt fett :-D 

Hoppas alla har det fortsatt bra där hemma. Kram!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Marie
skriven :

Haha vilken härlig julgran! Hoppas vi får se en sån hemma hos er i Åre nästa år! Kramar från Salqvist

2 lotta
skriven :

vilken middag! Ser ut som det var en smaskig kalkon. Vilken fin "gran" .. Bara vänta på Riff&Puff ska komma och röja :-P kram

3 Mamma
skriven :

Vilket coolt julgranspynt. Kul att pynta granen redan. Här "får" vi ju inte ta in granen förrän dagen innan julafton. ganska konstig tradition egentligen med tanke på att det kan lätt bli den stressigast dagen på året iallafall. Kanske ska köpa granen redan nu. maten såg fantastiskt ut. Stora kramen till dig❤️ / mamma

4 farmor
skriven :

Du vet ju hur bunden jag är vid vissa traditioner. Det här var nog den tidigaste julgransstart jag hört om (i hemmiljö). Jag hoppas däremot att du samlar på dig några häftiga "kulorna". Köp medan de finns kvar! Jag måste berätta att jag faktiskt såg de sista 15 min av Stealers match då jag inte kunde sova så bra den natten och knäppte på TVn .Spänning!! Ha det bra och fortsätt njuta av alla härligheter.

Svar: Haha japp! Och vi är ändå "sena", de flesta börjar redan innan thanksgiving... Crazy!
Visst var det, tyvärr räckte det inte hela vägen... Men man blir ju lite stolt att du kollade! Kram :-)
olleusa.blogg.se

5 Dad
skriven :

WOW! Där snackar vi julgran!!! Riktigt snygg!

6 Ann1
skriven :

Hej där borta! Vilken gran, jisses där ligger man lä. Ser att du har det toppen, härligt! Ha en riktigt skön jul, kram!

Svar: De gör allting ett par steg större här borta. Tack, desamma! Kram
olleusa.blogg.se