olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Startar långhelgen med en seger!

Hejhej!
Blev en härlig seger över Fluvanna county HS igår! På deras hemmaplan och på deras homecoming krossadevi dem med 47-18. Var en riktigt rolig match som gör att vi fortfarande har hopp om slutspel. Jag hade ett catch och sprang 30 yards med bollen! Var ca 10 yards från Touchdown så j*vla segt. Men var riktigt kul att få bollen och lyckas springa så långt iallafall :-)

Den här helgen är en långhelg, vi är lediga både måndag och tisdag nästa vecka, grymt nice! Idag har vi fått biljetter till UVA-Clemson! Så om några timmar bär det av till tailgating för att sedan gå till Scott Stadium och kolla football. Bra start på helgen med vinst igår och UVA game idag. 
Efter matchen blir det att träffa några polare och hänga under kvällen/natten.
Imorgon ska jag David & Will på en liten hike under dagen för att sedan komma hem till Steelers-Patriots på tv kl 4. Familjen Stipes kommer över som vanligt på söndagar och ska äta och kolla med oss (familjen med Elliot, den 2 år gammla söta pojken som jag lagt upp bild på förut). David Stipes, pappan är ett riktigt Patriots fan så ska bli härligt att reta honom när Steelers krossar dem ;-)
Måndag och tisdag är oplanerade än så länge. Så får se vadmal kan hitta på att göra då. Träning på eftermiddagen såklart men några timmar ledighet på förmiddagen iallafall.
Nästa vecka är sista veckan såvida vi inte går till slutspel. Vi möter Powertan HS på hemmaplan. Det är seniornight. Sista hemma matchen på säsongen är senior night eftersom det är sista hemma matchen någonsin för oss. Så alla seniors blir eskorterade in på planen av sina föräldrar innan matchen och tackas av. Så nästa fredag kommer Will och David och jag gå in på planen! Ska bli riktigt kul :-D
Hoppas alla har en bra sista helg på erat lov! Bilder från UVA matchen kommer så småningom. 
Take care! 
Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Äntligen, GRATTIS till vinsten och din insats! Här börjar lovet gå mot sitt slut och hösten har kommit. R+M+A och jag tog en tripp med Birka. Ha en kul helg och kämpa för vinst i sista matchen! KRAM

2 Mormor
skriven :

Hallå Olle!
Grattis till segern, nu håller jag tummarna att ni grejar nästa match också så ni går till slutspel. Oj va mycket kul ni ska göra de närmaste dagarna, vi får väl rapport sen hur du har haft det , ser fram mot det. Ta vara på all tid du har och framförallt ha jäkligt roligt.
Längtar efter dig så jättekramis från mig! Mormor

3 Dad
skriven :

Härligt med seger! Å eftersom du inte lägger ut länken själv, gör jag det här: http://www.nbc29.com/story/23857513/high-school-football-scores-highlights-1112013
2:05 in i clipet kommer Black Knights och efter 3:00 gör vit 22 en grymt snygg block!!!
Senior Night med eskort av W&D, ruskigt coolt! Stort!
Se till att vinna nu och förläng säsongen!
Kramar