olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Har spelat min sista football match som en Black knight...

Slutspel, vinna eller försvinna. Charlottesville, 5 vinster-5 förluster, stod mot George Washington HS, 9 vinster-1 förlust. På pappret skulle vi inte ha någon som helst chans... Men oj som vi spelade! Vi spelade helt klart vår bästa match på hela säsongen och lyckades så när slå GW och ta oss vidare till nästa runda! Vi kvitterade till 14-14 i sista sekunden av första halvan. Vi kände att vi hade alla möjligheter att vinna. Andra halvan gick bra den med, lite oflyt här och där och det stod 37-33 till dem och vi hade bollen med ca 2 minuter kvar. Otroligt spännande var det!! Vi avancerade med bollen och med 30 sekunder kvar hade vi bollen och endast 30 yards kvar till end zone. Tyvärr kastade vi en interception, GW fick bollen och matchen var avgjord. Men vi kämpade och höll matchen i liv mot ett 9-1 lag ända in till slutsekunderna. Var så otroligt stolt över mina lagkamrater efter matchen! Själv hade jag också ett catch, en screen pass och sprang ca 10 yards innan jag blev stoppad av 3 försvarare. Bara njöt av att få spela sporten jag älskar hela matchen!
Så, säsongen är över. För oss seniors var det här sista High school matchen, och för många även sista football matchen någonsin. Ni kan förstå att det var känslosamt efter matchen. Många tårar blev det, inklusive från mig. Inte för att vi var ledsna över att ha förlorat, sånt får man leva med i sport. Utan för att det just var den sista matchen, sista matchen som en Black knight, sista matchen med bröderna, med familjen. Så väl spelare som tränare hade det tufft efter matchen. När man gått igenom så mycket med varandra som vi har, ända sedan try outs började med stenhård hård conditioning 6 timmar om dagen tills nu. Sorgligt att det är över minst sagt... Men har haft en underbar säsong med min nya familj, minabröder! Har haft det så sjukt kul och lärt mig så mycket. Är otroligt tacksam över att fått vara en del av det här laget. Bättre människor hade jag inte kunnat önska att få stå tillsammans med ute på planen. I'm a black knight till i die! 

En journalist för en tidning här kom hem till oss för att intervjua mig. Klicka på länken så kommer ni till artikeln!
http://m.dailyprogress.com/sports/high_school/swedish-chs-exchange-student-develops-love-of-football/article_0bca372e-4d83-11e3-9960-0019bb30f31a.html?mode=jqm

Kommer även en annan kille från en annan tidning för att intervjua mig nästa vecka ;-) så lägger ut länken till den artikeln så fort den kommer ut. 
Hoppas alla lever livet till fullo i Sverige! Kramar från andra sidan atlanten

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mormor
skriven :

Hej Olle! Synd att ni inte vann när ni var så nära men huvudsaken är att du haft kul hela vägen. Jag har läst artikeln i tidningen o den var bra o mer ska komma förstod jag.
Ses idag hemma hos mor o far kl 16 sv. tid på Skype.
Kramisar mormor

2 Syrran
skriven :

Du är bäst

3 Chris the wiz
skriven :

Helt grymt Olle 🙌 vilken säsong o vilka ord från coachen! Grattis!!!

4 Lottie
skriven :

Fantastiskt Olle! Stort att du lyckats så bra .Imponerad av ditt "driv". Grattis