olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Nu kör vi!

Halloj!!
Dagen är nu här! Dagen då jag börjar mitt äventyr. Klockan stod på 03.15 imorse och efter en snabb bilfärd till Arlanda sitter jag nu här vid gaten... Har precis sagt farväl till mamma, pappa, Ida och Matilda. Känns sorgligt men jag vet att det är för någonting bra och att allt kommer kännas bra inom en snar framtid!
Planet går kl 07.00, då har jag en 2h 40min flight mot Paris framför mig. Väl där blir det lite stressigt då planet mot Washington går endast 55 min efter att jag landat. Jag landar på Dulles airport i Washington kl 12.55 amerikansk tid (18.55 svensk). Där kommer Will & David stå och vänta på mig! Hur spännande som helst :-D
Det kommer ta ca 2 timmar att åka bil från flygplatsen hem till huset i Charlottesville. Massvis med tid att lära känna varandra ännu bättre!

Så, sista timmen i Sverige för dem här gången har börjat! Jag kommer sakna alla vänner å familj något så enormt!! Samtidigt vet jag att det här året kommer bli helt magiskt. Känns också skönt att veta att alla ni finns här hemma med exakt lika mycket internet connection som jag kommer ha.
Tack alla för dessa år, så ses vi snart igen! Om 11 månader det vill säga ;-)

När jag kommer fram kommer det bilder på huset, C-ville, och annat som ni kan tänkas vilja se.
Hej så länge!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sara
skriven :

Du kommer ha det så bra! Jag saknar dig redan <3 puss och kram på dig min bästa!

2 Melinda
skriven :

Ha det så bra nu bästa Olle! Kommer sakna dig men vi ses ju snart igen! ;0)) njut nu av detta år i USA som du längtat SÅÅÅ efter! Vi hörs! / MELINDA! <3

3 Magnus
skriven :

Ser fram emot att få se bilder ifrån ditt nya hem