olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Winter break!

Hejhej!
Efter en rätt soft exam week (jag är nog den enda som gillar exam week haha) är det nu äntligen lov! Riktigt skönt. Anledningen till att jag tycker exams var nice är för vi slutade 1 varje dag förutom fredag då vi slutade 11. Proven var rätt så lätta också så det var bara en skön vecka helt enkelt haha. 
I fredags åkte vi en massa folk till Western Albermarle, typ 15 min från CHS för att kolla på basket. Vi förlorade tyvärr med 3 poäng men det var en riktigt spännande match!

Familjen Stipes (familjen med Elliot den 2 år gamla killen ni sett bild på förut) fick ett nytt tillskott i familjen denna vecka. Elliot fick en lillasyster, Virginia Leigh. Hur söt som helst!!!
Här är hon bara 2 dagar gammal!

Pappan i familjen, Dave, jobbar med radio broadcast på UVA basketball games så han lyckades fixa biljetter till oss till matchen igår! Så vi åkte till John Paul Jones arena igår och kollade UVA-northern iowa. JPJ arena är en rätt fet arena, tar ca 15 000 åskådare! UVA vann matchen med typ 70-50. Fick även se ett par feta dunkar! Var hur kul som helst.
JPJ arena



Courtside seats! Precis bakom UVA bänken, riktigt coolt med närheten till spelet.
Vi har även fått biljetter till matchen imorgon, så imorgon glider vi till JPJ igen för en ny match :-D

Kan även meddela att vädret här är alt annat än normalt. Det går från minus grader till väldigt varmt på bara några dagar!
Här är tempen idag... 75 fahrenheit! Nästan 24 grader varmt 2 dagar från jul helt sjukt! Ska dock bli kallt vilken dag som helst och droppa ner till under 0an. Skumt väder minst sagt.

Hoppas alla haft en bra start på jullovet där hemma :-) 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Dad
skriven :

Sååå coolt med basketen! Inga dåliga platser!
Vi är ny framme i Dubai. Lyckades ta oss in trots att mitt och Idas pass inte hade 6 mån giltighet kvar...😜
Kraaam!

2 Mamma
skriven :

Vilken söt liten bebis!😍
Riktigt avis är jag på dig som får se så många bra basketmatcher. Coolt.
Kraaaam

3 Mormor
skriven :

Goootttttt Nyyyyytttttt Årrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MoMo