olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Football banquette

Hejhej!
Här i USA rullar allting på. Tillbaka i skolan denna veckan efter thanksgiving break. Var riktigt skönt med lite ledighet. Från och med i måndags har skolan ändrat schemat lite för att göra våran lunch längre! Något som har varit största snackisen ända sen skolan började. De ändrade iår till att gå från 45 min lunch till 28 vilket innebar att vi seniors inte hade tillräckligt med tid för att utnyttja våra senior lunch release och åka och köpa lunch. Men efter massa klagomål har de nu ändrat så vi har 45 minuters lunch igen :D så nu blir det att dra ut och äta lite american fastfood oftare... Hehe ;-) blev burger, en wrap och onion rings idag, från ett ställe som heter Cook-out. Riktigt utsökt!

Idag hade vi våran football banquette! Det bjöds på smarrig mat och coacher och boosters höll tal. Sedan delades det ut priser och presenter till alla coacher från oss spelare. Defense MVP, offense MVP, och overall MVP delades ut. Sedan fick vi seniors ett pris för att det var vårt sista år som high school football player! Så nu är footballen officiellt över, sorgligt att tacka alla coacher och spelare. Men en grym säsong var det!
Ett diploma, certifikat som säger att jag spelar high school varsity football för CHS. "C" får man om man spelat en säsong som varsity player. För varje säsong efter första säsongen får man en stjärna. Så om man spelar varsity football alla 4 år i HS får man ett C och 3 stjärnor. Att få ett C (eller annan bokstav i andra skolor) kallas det att man är en "letter man". Riktigt stort :-)
Mini hjälmen var priset vi seniors fick! Sjukt fin!! Riktigt bra kvalité, ingen lite plastig sak utan ganska så rejäl hjälm. Med CHS's C på sidan och baksidan står det mitt namn och nr 22. Sjukt fin gåva, verkligen något jag kommer spara för livet :-)

Olle 22 Berggren!

På fredag spelar vårat basketlag hemmamatch! Ska bli riktigt grymt, första HS basketball match för mig och första HS match från läktaren. Så jag börjar tagga redan nu, vårat basket lag ska tydligen vara rätt grymma så ska bli en kul säsong.

Hoppas ni alla hade en mysig första advent och en fortsatt härlig jul månad :-) take care, kram!




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Vilken fin hjälm! Vad mycket fantastiskt du får uppleva. Underbart.
Kul med basket. Riktigt avis är jag på dig som får se basketmatcherna.
Ha det fortsatt finfint!
Love you❤️

2 Mamma
skriven :

Vilken fin hjälm! Vad mycket fantastiskt du får uppleva. Underbart.
Kul med basket. Riktigt avis är jag på dig som får se basketmatcherna.
Ha det fortsatt finfint!
Love you❤️

3 Chris the wiz
skriven :

Grattis👌Glöm nu inte att köpa en letterjacket med namn☝
2:a advent idag, time flies 😄

4 Dad
skriven :

Snygga souvenirer! Å välförtjänta!
Hoppas det var bra tryck på basketmatchen och att det blev vinst. Annars får du hoppa in som guard ;)

5 Dad
skriven :

Snygga souvenirer! Å välförtjänta!
Hoppas det var bra tryck på basketmatchen och att det blev vinst. Annars får du hoppa in som guard ;)