olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Answer to the prayers

Vaknade upp i morse, 05.40 som vanligt för att göra mig redo för att åka till gymmet vid 06.15. Var riktigt trött idag av någon anledning... Men släpade mig upp, endast för att få reda på att David's skola är stängd. Fan då tänkte jag, not fair! Gjorde ordning frukost och slår på tvn, underst rullar det info om alla skolor som e stängda. Och helt plötsligt kommer "Charlottesville City Schools" upp!!! Skolan är stängd! Så sprang ner till rummet av med kläderna och hoppa i säng igen! Bättre känsla får man leta efter haha ;-D
Då kanske ni undrar hur mycket snö vi fått? Well, här har ni en bild från mitt fönster i rummet:
Haha snökaos i C-ville!!!

Så blir en härlig chill dag idag. Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 farmor
skriven :

Det kan inte vara sant att USA, som många tycker är ett framåt och föregångsland, är så "knäppa" att de inte kan bedöma om det är risk för snökatastrof !!?! Självklart unnar jag dig några extra timmar i sängen men hur ska det bli när snön verkligen anländer. Finns det snö någonstans i närheten ? Här har vi just nu iskana på vägarna med regn och snö blandat. Vi ska inte deppa för nu är det bara drygt en vecka kvar till lovet! Ha det bra, KRAM

Svar: Väderprognosen sa 2-4 inches snö under förmiddagen. Och då är det för farligt för bussarna så skolorna vill inte riskera att alla åker till skolan och sen inte kanonmatch hem säkert. De tar de säkra före de osäkra :-)
olleusa.blogg.se

2 Mamma
skriven :

Ni har mer snö än vi har här. Gröna gräsmattor och regn har vi här. Inte så juligt med andra ord.
Förstår att ni inte kunde ta er till skolan i dom där snödrivorna.
Kram kram

3 Lotta
skriven :

:-D Skolan kan kanske bli stämd?
Förstår att det var skönt att krypa ner igen.... men allvarligt har dom inga metrologer over there? Hoppas allt är bra med dig i snökaoset :-)
Kram Lotta

Svar: Precis! De är rädda för att bli stämda och vill inte ha ungdomar ute på vägarna (eftersom de kör bil från de är 16) så tar de säkra före de osäkra. Jo och de var metrologerna som sa att snön skulle komma, ca 1 grad för varmt så blev regn istället!
Kram
olleusa.blogg.se