olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Anlänt till beach huset i Nags Head

Hejhej! 
Igår anlände vi till stranden! Vi har hyrt ett riktigt nice hus här i Nags Head, North Carolina. Det ligger i the outer Banks och huset är mitt på stranden. 

Påvägen hur igår stannade vi i Williamsburg. Williamsburg var huvudstaden för USA under koloni-tiden. När britterna bodde här på 1700-talet. De har "sparat" en del av staden precis så som den var back then och de har människor som jobbar där och är utklädda och låtsas vara kolonister. Var rätt häftigt att se hur de var på del tiden!



Så ser det ut i byn.
Tydligen var det tradition att göra kransar med frukt i, väldigt fina var de.
Här står jag framför huset där the government höll hus!
Me and David

Efter stoppet där stannade vi i en liten affär som ligger precis på gränsen mellan Virginia och North Carolina.
Så här står jag med vänster fot i Virginia och höger fot i North Carolina haha!! ;-)

Sedan kom vi fram till huset, totalt ca 5 timmar iväg från Charlottesville, och huset är hur nice som helst! 50 meter från havet och med egen hot tub på altanen (som övrigt är 2 meter utanför mitt rum, score). 



Grymt läge på huset!

Har inte tagit bilder på huset än och idag är det grått och lite regnigt så väntar med bilder tills imorn hehe ;-) 
Perfekt dag med dåligt väder idag dock eftersom att sista omgången av grundserien i NFL börjar om 40 minuter!! Steelers har en liiiiten chans att gå vidare så det blir att sitta bänkad vid tvn hela dagen idag. 
Försökte nyss kolla på JVM på svtplay men de "sänder endast i Sverige" vilket är riktigt bullshit... Jaja får följa småkronorna på Aftonbladet!

Så, nu väntar em härlig vecka här på stranden med massa hot tub bad, god mat, och bara allmänt trevligt :-) 

Den här bilden är tagen precis nu. Jag står i dörröppningen från mitt rum ut på altanen och badtunnan är precis där och sedan stranden och havet. Riktigt grått idag dock som sagt.

Hoppas ni alla hade en bra jul hemma i Sverige. Bara att ladda för nyårsafton nu!! 
På återseende, deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Chris the wiz!
skriven :

Gott slut!!
Wow vilka 1700 tals nissar riktigt fint!!
Nu behöver man ju inte åka til NC för ett bubbelbad.....😉
Najs ställe!
Hälsningar från Toronto😊

Svar: Haha bara å traska över till Berggren right 😉 hoppas ni stöttar Anton å grabbarna grymt där borta! Och så grattis på födelsedagen måste man ju önska också 😃 hoppas allt är bra med hela familjen!
olleusa.blogg.se

2 Mormor
skriven :

Kul att se alla bilder, fint i den gamla delen du visade. Lite kallt såg det ut där ni är men det verkar ju skifta snabbt i vädret där du är. Imorgon är det nyårsafton och här är det fortfarande grönt med en del plusgrader. Var ute i trädgården igår och där har det börjat komma upp en del växter. Ur led är tiden. Men hur som helst ha det jättegott. Kramisar mormor

3 farmor
skriven :

Det är så jättekul att se dina fina bilder. Det känns lite som om jag är med dig där och att det inte är så långt avstånd. Intressant med den gamla stadsdelen, som i en gammal film.
Jag tittade på google var du befann dig och det såg inte så tokigt ut,men det verkade finnas ett område med krokodiler i närheten. Är det så? Nu önskar jag dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Svar: Oj har ingen aning om krokodilerna, men kan alltid hoppas haha ;-) ska kolla upp det!
Gott nytt år bästa farmor, KRAM <3
olleusa.blogg.se