olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Scrimmage, golf foundraiser & hästpolo

Hey! How are y'all doing?
Igår var en lång dag. Vi gick upp kl 06.00 för att åka till en golftävling som football laget anordnat för att tjäna pengar till laget! De som var med i tävlingen var mestadels gamla CHS coacher/elever eller såna som älskar black knights. Det kostade en del att vara med så de gjorde det för att stödja programmet. Vi spelare var där för att hjälpa till med att lasta av väskorna när de kom och för att visa uppskattning.
Efter det åkte vi hem, klockan va då kanske 9. Kl 6 hade vi våran första scrimmage! Så tills att det var dags att åka tog jag det lugnt och vilade upp kroppen. Det här var första gången jag var på våran riktiga plan! Konstgräset är det skönaste jag någonsin varit på. Mjukt och härligt och hur nice som helst! Läktarna är väldigt feta de me! Längtar något olidligt tills första matchen!!!
Tyvärr är våran första quarterback skadad, sträckt hamstring, samt att våran back up QB stuka foten andra spelet. Så vi körde endast run spel vilket innebär att jag som reciever inte får någon pass utan bara får blocka. Så det var lite trist. Men våran Quarter back kommer antagligen vara tillbaka redan nästa vecka så det är bra! :-)
På bilden ser man våran plan, tagen från hemläktaren. Jag är med i bilden som reciever längst bort i bilden med en gul sak på hjälmen!
Idag ska vi kolla på hästpolo! Har aldrig sett det förut så det ska bli spännande. Som jag har fattat det som är det egentligen mer en social grej att umgås och ha det trevligt än själva matchen.
That's it for now y'all, take care!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Hej raring! Låter som det är fullt upp hela tiden med massa roliga grejer. Det är väldigt roligt att läsa bloggen. Väntar med spänning hela tiden efter nya inlägg!!
Hälsa W&D!! Kram o älskar dig // mamma

2 lotta, svante, micke
skriven :

Ser ut att vara en riktigt fin anläggning ni har som hemmarena. ... Kul med alla fina bilder.
Önskar vi kunde skicka en bild på Svante som på två dgr äntligen tappat båda övre framtänderna. Enl honom själv ser han ut att ha "varit med i en
bilkrasch" :-D Vi fortsätter spana efter nya inlägg from over there! Hade bra Olle! Kramar från oss +
Kickan & Hans

3 Pete
skriven :

grymt du verkar ha det! fick du inte lira nå golf själv eller var det bara hjälpa till? ;)