olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Livet i the states rullar på

Hej där hemma!
Det har inte hänt så extremt mycket sen igår morse. Träningarna har rullat på, vi hade första träningen med axelskydd igår och idag hade vi första med full utrustning! Det har gått bra och även nu när det fysiska spelet kommit igång ordentligt känner jag att jag hänger med gott och väl. Jag får starta som reciever nu när vi har starting offense på planen plus att jag får spela som starting safety på defense! Coacherna gillar mig och jag kommer bra överens med spelarna. Jag har hur kul som helst på träningarna och allt går super bra för mig på planen. Efter träningarna är det ingen som stretchar. Så jag stannar kvar själv och joggar ner och stretchar vilket coacherna verkar gilla! De gillar min inställning så det är kul :-)
De 2 senaste dagarna har Dave's brorsöner Carson (4) and Trevor (6) bott hos oss! De är super söta, och lite busiga såklart. Det har vart jätte mysigt att ha dem här och igår var jag, D, Carson & Trevor vid en liten lake i närheten där vi badade och lekte.

Just nu sitter jag och kollar på TV, NFL pre-season börjar idag!!! Helt sjukt att allt är under kvällen här och inte mitt i natten som jag är van med haha! Men så ser min kväll ut idag.
Imorgon blir det gym på morgonen med mycket rörlighet och stretch samt lite hot-tub bath! För att få igång kroppen och get loose inför träningen på eftermiddagen!
Det var allt för nu. Hoppas alla har det hur bra som helst där hemma! Och återigen jag uppskattar verkligen alla kommentarer! Det värmer oerhört mycket att se hur mycket ni alla bryr er :-) tack!
Keep in touch!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ann1
skriven :

Grattis till starting Receiver, verkar som coacherna ser dina styrkor. Fin med småttingarna ( som alltid). Vi ska på kräftskiva hos M småkussar, du kommer att vara saknad ♥

2 farmor
skriven :

Det är verkligen variation på dina lyckade aktiviteter: hårdträning, upplevelser och bus. Du är toppen! KRAM

3 Mormor
skriven :

Visste att du är bäst, träna på o njut av allt på plan o hemma hos W o D. Kramisar

4 Farfar
skriven :

Jag tycker det är kul att det går bra för dig Olle! Och fortsätt kämpa på träningarna! Kram Farfar

5 Mamma
skriven :

Så fin bild på dig och småkillarna. Härligt att det känns så bra med fotbollen. Idag har jag, pappa och Ida varit på Skarasommarland. Ida och Pappa åkte "big drop" jag bangade. Såg riktigt läskig ut. Nu är vi på väg hem igen och allt är annars bra här hemma. Kram och sköt om dig. //mamma

6 Mamma
skriven :

Så fin bild på dig och småkillarna. Härligt att det känns så bra med fotbollen. Idag har jag, pappa och Ida varit på Skarasommarland. Ida och Pappa åkte "big drop" jag bangade. Såg riktigt läskig ut. Nu är vi på väg hem igen och allt är annars bra här hemma. Kram och sköt om dig. //mamma