olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Igår och idag, football football och lite mer football!

Hallå igen!
Två dagar har gått utan något inlägg, här kommer allt från igår och idag.
Igår var det äntligen dags, det jag sett fram imot så mycket ända sen jag bestämde mig för att åka som utbytesstudent, det var dags för football try outs!! Träningen skulle börja vid 3 och pågå till ungefär 9. Med en timmes snack break i mitten. På förmiddagen gick jag och Will till gymmet. Eftersom att jag inte ville trötta ut mig joggade jag lite lätt samt körde massa rörlighet för att vara rörlig och fräsch till practice!
Träningen var hur nice som helst!! Vi började i skolans weight room och körde squats, cleans och bench press. Det var ca 45 taggade spelare i ett litet litet gym, det var riktigt högt tempo och coacherna var på alla hela tiden. Det var precis som i filmer där coacherna är hur pumped up som helst :-D Sedan var det dags att gå ut, vi körde igenom all möjlig träning. Offense innan breaket och defense efter. In  lindat var condition och strength training. Träningarna här är på en heeeelt anna level en i Sverige! Det är ca 10 coacher som alla älskar vad det gör och pressar oss till sista svettdroppe. Det är hur grymt som helst och jag älskar det verkligen! Spelarna är sköna och jag börjar lära mig några namn!
(En av coacherna är en föredetta NFL spelare, Loyd Burres, och han är hur snäll som helst och hjälper mig att pressa mig själv till max varje drill. Dock är han DB coach och försöker få över mig att spela defense också... haha)
 
Idag, ny dag! Dagen började med att klockan ringde 06.15. Vi var tvugna att gå upp tidigt eftersom att vi skulle åka till Richmond för att kolla på Washington Redskins training camp!!! Det var Will, David, jag och en kille som heter Brennan som tog graduation på CHS föraa året (nära familje kompis till Will och Dave) som åkte.Brennan är också ett stort sport-fan precis som jag!
 
training campet var hur ballt som helst! Det är en helt ny anläggning som byggts bara för att Redskins ska träna där. DEn heter bon secour och består av två full size football fields samt yta runt om där fansen är. Istället för att spela på ett college t.ex. som många andra NFL lag gör på training camp så är Bon Secour mer som en stor yta där man stor i princip på planen och kollar. Vi stod längst fram vid repen vilket var ca 3 meter från sidlinjen!!! Man var hur nära spelarna som helst! Däribland stor stjärnan och quarter backen Robert Griffin III, RG3. Han är en av sportens största stjärnor för tillfället, och han debuterade förra året. Så han räknas bli bara bättre och bättre. Var hur coolt som helst att få se honom så nära.
Olle Berggren aka RG3
Brennan tacklas
And there we got him, Robert Griffin III (the third)
Signerar ett bar ben, eller nåt.
Dagen på Redskins training camp var magiskt!! En födelsedags present av klass ifrån Will och Dave :-D Thank you guys!!
 
Efter det åkte vi hem och i princip vände för att det var dags för Football practice igen! Det var ungefär samma upplägg idag. Allt kändes bra och jag känner att jag kan hänga med de andra, minst sagt. Min condition ligger bland toppen i laget så det känns skönt att all träning hemma i Sverige har lönat sig. Coach snackade med mig idag efter träningen och att sa att jag redan på Nästa träning, måndag, kommer att börja spela mig in i first string. Det vill säga de som startar på match. Så nu gäller de bara att fortsätta jobba så hoppas jag att jag kommer få speltid :-D
Imorgon bitti åker vi till Washington D.C. för att toura runt i staden och sedan gå till the Kennedy center och kolla på musikalen the book of mormons! Det är en religions satir som verkar hur rolig som helst! Författarna av Sout park ligger bakom musikalen. Det kommer bli hur kul som helst och jag ser verkligen fram imot det!
 
Jag hoppas att alla har det bäst hemma i Sverige! Vi hörs snart
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lotta
skriven :

Otroligt kul med dina fina rapporter och alla bilder. Slit vidare pa try outsen..... Kram

2 farmor
skriven :

Vilka upplevelser, vad roligt att träningen har varit så lyckad och att du är nöjd med dina prestationer!! Kram

3 Mamma
skriven :

Gud vad mycket du hunnit med bara på dessa första dagar!! Underbart att fotbollen känns så bra. Kämpa på nu!! Och ha en toppendag i DC.
Kram

4 Ronnie
skriven :

Tjo!
Snacka om att du får leva drömmen nu! Skulle så gärna vara där själv och uppleva allt :)
Häftigt att stå så nära redskins. Var det något tryck i dem, någon energi?
Fortsätt kämpa nu mot en startplats i offense!
Ha en riktigt bra dag i DC pch hälsa Will och David!

Kram fr pappa

5 mormor
skriven :

Heja Olle du är bäst, underbart att läsa din blogg och se alla bilder. Kramisar!!

6 Ida
skriven :

Du är så grym brorsan!! Du verkar ha det helt underbart, låter som en dröm. Njut och lycka til med fotbollen! Håller tummarna för dig, du är bäst! <3

7 Annette nr3
skriven :

Åhhh vad roligt allt låter. Det märks att du har det super bra. Kul med träningen, kämpa på du är stark. Kram

8 farbror Rick
skriven :

Shit pommes frites!!! Hur grymt kan man ha det? Du verkar vara i himmelen faan va coolt allt verkar vara. Njut av varje sekund och kör allt vad kroppen håller på plan, fick lite gåshud när du berättar om redskins campen coolt att komma så nära. Big hugs Yo! ;))