olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

födelsedags presenter och Try outs börjar!

Hej där hemma!
Som jag skrev i förrgår började min birthday-week igår. För er som inte vet vad det är så kan jag förklara. Will och David har en grej att när någon fyller år så firar man inte bara på födelsedagen utan man firar en hel vecka! Jag fyller på onsdag nästa vecka så min birthday-week började igår, en vecka innan. Birthday-week går ut på att man får en present varje dag, det är antingen en sak eller att man gör något. Så, igår fick jag min första present. Jag fick en Under Armour tröja och ett par Under Armour strumpor att spela football i! i Black knights färger såklart.
Orange och svart, CHS Black Knights
Igår var en ganska lugnt dag jämförelsevis med i förrgår. Jag och vill åkte och tränade för första gången på gymmet här! Körde lite bröst och triceps, samt massa rörlighet för att komma igång inför try outs (som börjar idag!).
 
Så, idag vaknade jag till ännu en present uppe på köksbordet! Jag fick en Steelers mugg!! Den är feta snygg ;-)
Steelernation baby!
 
Idag börjar som sagt try outs! Det ska bli hur kul som helst att få spela och att få träffa alla. Jag är skit taggad! Try out börjar klockan 3 idag, och träningen pågår fram till 9. Med en timmes snack break i mitten. nästa träning är imorgon samma tid. Sedan är det ledigt på lördag söndag, och på måndag börjar det igen. Nästa vecka är träningarna 3-9, måndag-lördag! Det är som ett training camp nästan, hur coolt som helst :D
Imorgon är min present inte en sak utan någonting vi ska göra. Vi ska åka till Richmond, Virginias huvudstad, och kolla på Washington Redskins training camp! Redskins är Washingtons NFL lag och de har deras pre-season camp på en helt ny anläggning i Richmond, som bara är 1 timme från C-ville. Så klockan ställs på 06.30 imorgon för att komma iväg klockan 7! Grindarna öppnar klockan 9.
 
Det var allt för nu. Tänkte passa på att säga att verkligen uppskattar alla fina kommentarer! :-D Det värmer att se att så många där hemma bryr sig och är intresserade. Tack!
På återseende, kram
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma och pappa
skriven :

Verkar vara som en saga! Will and David verkar ta hand dig ordentligt minst sagt! Helt otroligt vad snälla dom är och vad dom har fixat för dig. STORT lycka till på try outen!! Kör så det ryker nu!! Kram från mamma o pappa i ett soligt och fint Åre.

2 farmor
skriven :

Kan bara säga OJ vilka dagar! Väntar nu på att få höra om första träningen. Kram

3 Annika
skriven :

Hej Olle. Följer din blogg och läser om hur bra du har det. Ska bli spännande att följa ditt år i USA. Lycka till!