olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

First week of school!

Hejhej!
Första veckan av skolan är nu slut! Eller ja, en tre dagars vecka. Det har gått jätte bra och har träffat massa härliga människor. Mina lärare är awesome! Min favorit är Ms. horne, min public speaking lärare. Hon är hur skön som helst!! Hur mycket energi som helst och man ser verkligen hur mycket hon älskar sitt jobb, underbar!
Jag gillar också Mr. Obourne väldigt mycket. Min "becoming a global citizen" lärare. Han är riktigt cool och snäll. Han är glad hela tiden och jag gillar hans stil. Han är riktigt skön. Alla andra lärare är också hur bra som helst. Jag trivs jätte bra!
Skolan här är väldigt annorlunda från Sverige! Man är med olika elever varje lektion. Det är inte som i Sverige att man har sin klass som man är med hela året. Utan man har 7 olika klasser med olika människor. Vilket är väldigt roligt, att få träffa många olika människor. Det är också mycket striktare. Det är viktigt att komma i tid och att lämna in läxor i tid. Annars påverkar det betyget. Lektionerna börjar och slutar när en klocka ringer. Så alla har lektion exakt samtidigt. Man får inte befinna sig i korridorerna under lektionstid utan ett hall-pass som man kan få av en lärare. Att alla slutar sin lektion samtidigt innebär också att alla är i korridorerna samtidigt!! 1500 elever som samtidigt ska ta sig till sin nästa klass... Det är väääldigt mycket folk! Men det är riktigt coolt. Och det är kul för jag känner så många från laget samt en massa andra personer som jag träffat så man ser alltid någon att hälsa på i korridorerna vilket är roligt :-)
Idag åt jag brunch med 3 st som jag inte kände sedan innan! De går i min Government class och frågade under lunchen om jag ville följa med. Hur trevliga som helst!! Det är en kille, Santana, och 2 tjejer, Hope och Sarah. Vi åt waffles med jordgubbar, nutella, banan och grädde! Vi hade det hur trevligt som helst :-)
Imorgon ska vi till King family vineyards för att kolla på häst polo! Will har fixar massa god picknick mat som vi ska äta och det kommer vara fullt med folk där. Jag ser fram imot det. Ska bli spännande att se hur det är det verkar väldigt trevligt.
Benen känns lite bättre och jag hoppas kunna spela på måndag!! Säsongspremiären är på fredag och jag ska göra allt jag kan för att kunna spela då.
That's all for now, will write again soon! Take care ;-)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 marie-louise ahlgren
skriven :

Olle, du är så härligt nöjd och positiv i allt som du skriver.
Det är en fröjd att få följa din resa

Marie-Louise.

2 Mamma
skriven :

Det låter som du är med i en klassisk amerikansk highschool film. Ser framför mig myllret i korridoren. Underbart!!
Va spännande med hästpolo. Kram kram / mamma

3 farmor
skriven :

Vad glad jag blir att höra hur bra allt fungerar för dig , både med skola och alla sociala kontakter!! (i och för sig inte oväntat! ) Håller tummarna för att du kan spela nu! KRAM

4 Pappa
skriven :

Så kul med alla nya människomöten! Är så glad för din skull.
Hoppas att ni haft det trevligt på polon!
Kramen