olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

First day of American High school!

HEJ!
Idag var min första dag i skolan, första upplevelsen av American high school! And it was AWESOME! mina lärare är hur sköna som helst, allihop (thanks Will)! Känner också att ämnerna jag ska läsa verkar roliga och att jag kommer lära mig mycket nyttiga saker. Det är lite fakta kunskaper i biologi, human anatomy, klassen samt i A&P English som handlar mycket om literatur och att skriva uppsatser. Medans jag har många klasser med mycket prat och diskussion, Public speaking, där vi lär oss hålla olika slags tal samt att bara prata (läraren här är crazy, hur skön som helst). Survey of foreign films, där vi kommer kolla på och diskutera olika filmer! samt Becoming a global citizen, där vi kommer diskutera mänskliga rättigheter och sådant. Läraren där är också riktigt bra. 
Förutom själva lektionerna träffade jag också en massa trevligt folk! Det var super kul. Måste också säga att det kändes riktigt skönt att redan känna 35 personer från fotbolls laget redan innan! Vart jag en gick i skolan såg man alltid någon av spelarna man kunde hälsa på, vilket kändes skönt att inte vara helt ensam haha. 
Kort sagt, CHS är riktigt bra och jag kommer trivas riktigt bra här hela året! Black knight nation!!
Nu är det dags att sova, upp tidigt imorgon för en ny dag som börjar med gym 06.30 ;-) (precis som idag)
Ha det bäst så hörs vi snart! Deuces
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mamma
skriven :

Låter ju som skolan kommer bli superkul med dom där roliga ämnena. Hoppas benen är bättre och att du får komma ut på planen igen snart.
Vi hörs snart igen!
Kram mamma

2 Mamma
skriven :

Låter ju som skolan kommer bli superkul med dom där roliga ämnena. Hoppas benen är bättre och att du får komma ut på planen igen snart.
Vi hörs snart igen!
Kram mamma

3 Mormor
skriven :

Heja Olle! Nu är du på gång på riktigt, dina ämnen i skolan verkar super och härligt att du fått en massa kompisar redan. Kramisar till dig!!

4 Pappa
skriven :

Skönt att höra att du slapp sitta ensam i lunchmatsalen.... ;)
"Foreign films"....hoppas du slipper se Göta Kanal 3.....
Kraaam!