olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

En bra weekend!

Hej där!
Det var några dagar sedan jag skrev nu, så tänkte uppdatera er om vad som hände under helgen!
I fredags hade vi först styrketräning och matchfilms teori med laget. Efter det spenderade jag natten hemma hos en i laget som heter Will. Det var han, jag och en till från laget som heter Isaiah(uttalas [aj-säjja]. Vi hade det riktigt trevligt, vi gjorde middag, spela xbox och kollade på film. Maten vi gjorde var hotdogs som vi fyllde med ost och sen lindade in i bacon!! ;-) hur nice som helst! Sedan in i ugnen med det för att stekas.
På lördagen mötte vi upp en av deras kompisar som heter Peter. Han var också väldigt trevlig. Vi åkte till the river, en flod alltså, där vi fiskade. Vi fick ingenting men det handlade mest om att umgås och ha det trevligt så det gjorde ingenting.
Sen på kvällen tog Will och David mig till bowlinghallen! Där mötte vi upp med familjen Lee. Det är Brennan's (som jag berättat om tidigare) familj. Det var hur kul som helst och roligt att få träffa hela familjen. Jag vann 2a omgången btw ;-) krävdes en uppvärmnings omgång för att ja skulle komma igång haha!
På söndagen tog Will och David mig till en asiatisk buffé till lunch. Det var sjukt grymt! De hade allt från vårrullar till mongolian bbq till sushi! Sushin var riktigt fin också.
Den här veckan fortsätter fotbollen som vanligt! På torsdag har vi nästa scrimmage som jag hoppas kunna va med på.

Det var allt för nu! Hoppas ni har det bäst där hemma och att ni gillar det jag skriver :-)
På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mormor
skriven :

Vilken sushi, vad sugen jag blev, vem skall jag nu äta sushi med nu när du inte är hemma . Lev väl lilla gubben. Kram mormor

2 farmor
skriven :

Olle, du ger oss verkligen en härlig inblick i ditt nya händelserika liv!! Jag hoppas att dina benhinnor mår bättre och att du inte åt upp bläckfisken ! KRAM

3 mamma
skriven :

Låter som du har det toppen. Hotdog med ost var något nytt.
Väldigt mycket god mat ser det ut som du äter. Härligt!
kram kram mamma

4 Moster
skriven :

Härligt med dina uppdateringar Olle! Vilken lunchbuffé, men allvarligt ....er korvmiddag? Snart dax att du växlar in dina kockkunskaper.... B-)
Vi ser fram emot nästa rapport.
Kram Lotta

5 Pappa
skriven :

WOW! Riktigt bra octopus! Förmodar att den åts på koreanskt vis: levande ;)
Så glad att du redan hittat en massa vänner! Perfekt att de kör på "korv-nivån" så att du sen kan briljera med en Vongole ;)
Kraaam