olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

breakfast buffet!!

hej! 
Idag börjar David jobba vid 1, så vi åkte till Waynesboro, en stad ca 25 minuter härifrån för att äta en riktig amerikansk frukost buffé! Restuarangen heter Golden Corral och var awesome!!
Det fanns allt att äta där, allt från taco köttfärs med chili cheddar sauce till american pancakes och donuts!
självklart fanns det en efterrätts disk också! ;-) 
Det fanns till och med en choklad fontän!! Där man kunde doppa jorddgubbar, marshmallows och rice krispies squares! It was awesome!
mätta och belåtna åkte vi hem där vi nu softar lite. Om en kvart ska David åka till jobbet och på vägen lämnar han mig på gymmet där jag ska köra lite överkropp och rörlighet nu när jag inte kan springa. Har några timmar där innan jag ska åka till stadion för att kolla på träningsmatchen så tänkte glida upp till poolen på taket på gymmet och sola lite. Vädret är fantastiskt idag så tänkte passa på! :-D
 
Kom på att jag inte har visat er hur våra djur ser ut! Så här kommer de:
Här är katten, Shirley. Hon är hur söt som helst och jätte kelig. 
Hundarna Brittney, den bruna, och Wyatt, den vita. Det är lite roligt för Brittney gillar inte killar, förutom Will och David, så i början skällde hon åt mig hela tiden. Men jag har tagit det lugnt och gått ner på huk och gett henne godis lite då och då. I början vågade hon inte gå fram och ta det men nu efter 2 veckors kämpande kommer han fram direkt och tar godiset utan att ens skälla! Ibland kommer hon till och med fram så jag kan kela och klappa henna. Ganska så nöjd faktsikt ;-)
Nu är det dags att åka till gymmet! hoppas allt rullar på där hemma! vi hörs snart
peace
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lottie
skriven :

Söta hundar! Hoppas du kan spela igen snart!

2 mamma
skriven :

Herregud vilken frukost!! den skulle jag vilja testa. Vad roligt att se djuren, jättegulliga. Nice med poolen på gymmet, det skulle jag gilla. Här är det kanonväder. Satt en timme och solade efter jobbet idag, nice. Ha det bra och hoppas benhinneinflammationen snart går över. kram mamma

3 Rickard
skriven :

Tja Olle, trist med benhinnorna men det går över. Efterrättsbuffén hade passat mig bra :) och bra att du får spana in stadion där du ska spela om några år ;) kör på!! Kram från fam B jr

4 Pappa
skriven :

Bra biccar där!!! De växer fint med en massa marschmallows!
Klart du kommer att vinna Brittneys hjärta :)
Kör hårt på gymmet!!!