olleusa.blogg.se

Tja! Mitt namn är Olle Berggren och är 18 år gammal. På den här bloggen kommer du kunna följa mitt år som utbytesstudent i USA hos mina värdpappor Will & David som bor i Charlottesville, Virginia.

Aug. 14, 2013

Hej hej!
Nu är det exakt 1 vecka kvar tills skolan börjar! Och jag ser faktiskt fram emot det enormt mycket. Ska bli kul att komma igång och få träffa massa nytt folk!
Den här veckan har fotbolls träningarna pågått som vanligt. Dock har jag vart tvungen att vila i måndags och igår pga chin splints, på svenska benhinneinflammation. Våran sjukgymnast är jätte duktig och har hjälpt mig med övningar och sätt för att det ska läka så fort som möjligt. Imorgon har vi vår första träningsmatch mot en annan skola så just nu sitter jag med is på smalbenen för att förhoppningsvis kunna träna ikväll och spela imorgon :-D
I måndags hade jag lunch med 4 personer, en av dem var Brennan som jag känner sen tidigare. De andra 3 var 3 tjejer som också kommer vara seniors på CHS det här året. De var jätte trevliga och det var kul att träffa dem.
Om ca 4.5 timme har vi träning! Sista träningen innan matchen imorgon så det kommer mestadels vara en walkthrough träning där vi går igenom saker inför imorgon.

Vädret här i C-ville är väldigt speciellt. Det är vääldigt varmt och det regnar el hel del. Små korta skurar som kommer lite då och då. Detta leder till en extrem humidity, vilket gör det väldigt kvavt och varmt. Värmen är skön men det är en extra utmaning när det kommer till fotbollen! Men en så länge går det bra! Dricker mycket vatten och gatorade ;-)
En Anna riktigt rolig sak är att en av Will och David's kompisar har lyckats få tag på biljetter till college fotbolls matchen mellan University of Virginia (UVA) och Oregon University!! UVA är colleget som ligger i C-ville. Oregon är rankad nr 3 i hela landet. Det är bland det absolut bästa college football laget i hela USA!! Deras running back är en av de snabbaste inom sporten. Det är helt sjukt att jag ska få se dem spela live! :-D
Bilderna är på mig just nu med min is, UVA's hjälm, Oregon's hjälm, samt scott stadium, UVA's hemma arena som tar ca 65 000 åskådare!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mormor
skriven :

Hoppas du kan träna ikväll och att du inte har ont i benen. Ser fram mot att höra om din första match. Det skall också bli spännande att höra lite om vad du tycker om skolan. Kramisar från mormor !!!

2 farmor
skriven :

Ja, nu börjar snart vardagen för dig och jag har också startat upp men med 2 härliga dagar i Visby (med skolan) .Kul att få höra lite från dig igen och jag förstår att det har slitit hårt på din kropp med all träning, så var rädd om dig och lycka till med alla nya utmaningar. Kram

3 Mamma
skriven :

Va roligt med biljetterna!! Hoppas det snart går över med benhinnorna. Kram kram